«ماهی سیاه کوچولو» برصدر فهرست آثار برگزیده «گاردین» نشست

1394/1/25 ۱۰:۲۲

«ماهی سیاه کوچولو» برصدر فهرست آثار برگزیده «گاردین» نشست

ترجمه انگلیسی کتاب «ماهی سیاه کوچولو» در صدر فهرست ۱۰ کتاب برگزیده کودک و نوجوان روزنامه گاردین قرار گرفت. کتاب «ماهی سیاه کوچولو» نوشته‌صمدبهرنگی با تصویرگری فرشید مثقالی که نشر نظر آن را منتشر کرده و به تازگی با ترجمه‌آزیتا راثی توسط انتشارات تاینی آول لندن به زبان انگلیسی منتشر شده است، در صدر فهرست ۱۰ کتاب برگزیده‌منتقد روزنامه گاردین قرار گرفت.

ترجمه انگلیسی کتاب «ماهی سیاه کوچولو» در صدر فهرست ۱۰ کتاب برگزیده کودک و نوجوان روزنامه گاردین قرار گرفت.

کتاب «ماهی سیاه کوچولو» نوشته‌صمدبهرنگی با تصویرگری فرشید مثقالی که نشر نظر آن را منتشر کرده و به تازگی با ترجمه‌آزیتا راثی توسط انتشارات تاینی آول لندن به زبان انگلیسی منتشر شده است، در صدر فهرست ۱۰ کتاب برگزیده‌منتقد روزنامه گاردین قرار گرفت. 

محمودرضا بهمن‌پور مدیر نشر نظر با اعلام این مطلب گفت: دیوید کدجی نویسنده و منتقد روزنامه گاردین فهرستی ۱۰ تایی از کتاب‌های برگزیده ادبیات کودک سراسر دنیا را منتشر کرده که ترجمه تازه کتاب ماهی سیاه کوچولو در کنار کتاب‌هایی از نویسندگان برجسته از سراسر جهان و درصدر این فهرست آمده است.

مدیر نشرنظر افزود: در این فهرست کتاب‌هایی از کسانی چون شان تن، الیور، جفرز، آرون بیکر، ساتوشی کیتامارو، ویلیام گریل و دیگران دیده می‌شوند که آثار برخی از آنان به زبان‌های مختلف ترجمه شده و جوایز معتبر بین‌المللی را از آن خود کرده‌اند.

بهمن‌پور همچنین گفت: با اینکه پیش از این ترجمه انگلیسی ماهی سیاه کوچولو منتشر شده بود، اما اهمیت ترجمه‌جدید این است که هم با تصویرهای اصلی کتاب یعنی تصویرهای فرشید مثقالی منتشر شده است و هم کیفیت ترجمه و چاپ آن بالاست.

انتشارات تاینی آول علاوه بر ماهی سیاه کوچولو چند کتاب دیگر از نویسندگان و تصویرگران ایرانی منتشر کرده است که از جمله آنان «چوپان دروغگو» با ترجمه‌ماهنی تذهیبی است.

وی همچنین افزود:  کتابی از احمدرضا احمدی با نام «ناگهان چراغ‌های جهان روشن شدند» از محصولات نشرنظر نیز به زودی توسط امنشارات تاینی آول ترجمه و منتشر خواهد شد.

مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: