تاریخچه بانک شاهی

1394/1/23 ۱۳:۲۳

تاریخچه بانک شاهی

کتاب «تاریخ اقتصادی ایران: تاریخچه بانک شاهی» تالیف جفری جونز منتشر شده است. این کتاب شامل سه بخش و و دوازده فصل است و به مواردی همچون: پایه گذاری و رشد بانک، فعالیت بانک در سال های جنگ جهانیس اول و پس از آن و پایان کار بانک در ایران تا سال 1952 م می پردازد.

 

کتاب «تاریخ اقتصادی ایران: تاریخچه بانک شاهی» تالیف جفری جونز منتشر شده است.

این کتاب شامل سه بخش و و دوازده فصل است و به مواردی همچون: پایه گذاری و رشد بانک، فعالیت بانک در سال های جنگ جهانیس اول و پس از آن و پایان کار بانک در ایران تا سال 1952 م می پردازد.

تاریخچه بانک در طی دوره پیش از 1952 بررسی می شود. اسم این بانک از زمان تاسیس آن در 1889 تا سال 1952 چندبار تغییر یافت. علت عمده تغییر نام‌ها آن بود که تا دهه ی 1940 حوزه عمل اصلی بانک در ایران بود. این کتاب متمرکز بر تاریخچه بانک در ایران است. در جلد دوم به تحولات مهم بانک در دنیای عرب پس از 1940 خواهیم پرداخت.

نویسنده کتاب همچنین تاکید می کند که این فقط تاریخچه بانک است و نه بررسی دیپلماسی بریتانیا در ایران. مسئله بررسی تاریخ اقتصادی و سیاسی ایران مدرن هم در بین نیست.

ام جی آر سندبرگ در پیشگفتار کتاب می گوید: در این کتاب، دکتر جونز نه فقط پیروزی ها و آزمون های بانک شاهی ایران را به منزله ی پیشگام بانکداری مدرن در ایران بلکه درگیر شدن های اضطراری در پیچ و خم های دیپلماسی بین المللی را هم به ما نشان می دهد.

کتاب «تاریخ اقتصادی ایران: تاریخچه بانک شاهی» تالیف جفری جونز و ترجمه ناصر موفقیانه به کوشش انجمن ایرانی تاریخ و موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی در سال 93 منتشر شده است.

کتابخانه مجلس شورای اسلامی

 

 

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: