انتشار «یادنامه محمدعلی مجتهدی»

1393/12/23 ۱۰:۲۳

انتشار «یادنامه محمدعلی مجتهدی»

یادنامه محمدعلی مجتهدی - رییس دبیرستان البرز و بنیان‌گذار دانشگاه صنعتی شریف - منتشر می‌شود. بهرام بیانی از شاگردان دکتر محمدعلی مجتهدی به خبرنگار کتاب ایسنا، گفت: من، هم در دبیرستان البرز و هم در دانشگاه صنعتی، شاگرد دکتر مجتهدی بودم و از ابتدا شاهد همه اتفاقاتی که در این دانشگاه رخ داد و باعث شد دکتر مجتهدی از ریاست دانشگاه کنار گذاشته شود، بودم. بنابراین سعی کردم در یک مقدمه 200 صفحه‌یی همه چیز را شرح دهم.

 

یادنامه محمدعلی مجتهدی - رییس دبیرستان البرز و بنیان‌گذار دانشگاه صنعتی شریف - منتشر می‌شود.

بهرام بیانی از شاگردان دکتر محمدعلی مجتهدی به خبرنگار کتاب ایسنا، گفت: من، هم در دبیرستان البرز و هم در دانشگاه صنعتی، شاگرد دکتر مجتهدی بودم و از ابتدا شاهد همه اتفاقاتی که در این دانشگاه رخ داد و باعث شد دکتر مجتهدی از ریاست دانشگاه کنار گذاشته شود، بودم. بنابراین سعی کردم در یک مقدمه 200 صفحه‌یی همه چیز را شرح دهم.

او اضافه کرد: این یادنامه 20 مقاله دیگر دارد که آن‌ها را شاگردان دکتر محمدعلی مجتهدی که یکی از آن‌ها دکتر باستانی پاریزی است نوشته است.

به گفته بیانی، این کتاب به جزییاتی درباره سال اول دانشگاه صنعتی که ریاست آن بر عهده محمدعلی مجتهدی بوده است می‌پردازد. کتاب مجوز انتشار گرفته و قرار است از سوی نشر ماهی به چاپ برسد.

محمدعلی مجتهدی گیلانی متولد سال 1287 در شهر لاهیجان بود که در سال 1376 در شهر نیس فرانسه از دنیا رفت. او استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران و همچنین به مدت 34 سال رییس دبیرستان البرز بود. او پایه‌گذار دانشگاه صنعتی شریف هم بود. مجتهدی همچنین در دوره‌هایی ریاست دانشگاه‌های ملی ایران، شیراز و پلی‌تکنیک تهران را عهده‌دار بود.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: