عماد افروغ و انتشار دیالکتیک خرد و جامعه

1392/2/8 ۰۸:۲۱

عماد افروغ و انتشار دیالکتیک خرد و جامعه

کتاب های «دیالکتیک خرد و جامعه» و «ماقال و من قال» از عماد افروغ در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.



کتاب های «دیالکتیک خرد و جامعه» و «ماقال و من قال» از عماد افروغ در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.
او در گفت و گو با سایت دایره المعارف خبر داد که کتاب «دیالکتیک خرد و جامعه» خلاصه ای از آرائش در حوزه جامعه شناختی، فرهنگی و سیاسی است. بخشی از این کتاب هم به زندگی و معرفی آثار این نویسنده و پژوهشگر اختصاص دارد. در انتهای کتاب جدولی مربوط به اطلاعات حقوق شهروندی وجود دارد که آن را می توان ضمیمه ویژه این کتاب دانست. عماد افروغ نزدیک به دوسال وقت خود را صرف جمع آوری و تهیه این جدول کرده است. کتاب«دیالکتیک خرد و جامعه» در دست چاپ است و قرار است در نمایشگاه کتاب امسال معرفی و عرضه شود.
 کتاب «ماقال و من قال» را می توان به «چه گفت و که گفت» ترجمه کرد. این کتاب به مجموع سخنرانی ها، یادداشت ها، میزگردها و گفت و گوهای عماد افروغ در 14 سال اخیر می پردازد. مجموع مطالب این کتاب در سه کتاب به عنوان سه دفتر در مسیر انتشار قرار دارد. عماد افروغ در رابطه با مضمون کتاب به پایگاه خبری مرکز دایره المعارف می گوید: «در جامعه سیاسی ایران بد اخلاقی هایی وجود دارد که جزو واقعیت های تاریخی ما محسوب می شوند، اما این رفتارها در حافظه تاریخی مردم گم می شوند و صاحبان قدرت در عرصه های سیاسی، از نبود این حافظه تاریخی سوء استفاده می کنند. از این رو آنچه از من در این سال ها به عنوان سخنرانی، یادداشت و ... در رابطه با مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور در فضاهای مجازی و رسانه ای منتشر شده است را به صورت مکتوب درآورده ام تا از یادها نرود.»
کتاب «ماقال و منقال» در قالب سه دفتر که سه دوره تاریخی را پوشش می دهند، مراحل انتشار را می گذراند. این کتاب در 2000 صفحه قرار است برای عرضه در نمایشگاه کتاب آماده شود.
عماد افروغ همچنین کتاب «گفت و گوهای خاموش» را در دست چاپ دارد که بعد از نمایشگاه منتشر خواهد شد. این کتاب شامل روزنگاشت ها، گلایه ها، بیم و امیدها، دعا و نوشته های فلسفی عماد افروغ می شود. وی همچنین در حال کار روی پروژه ای در باب «زمان و دیالیکتیک» است که بیش از 18 سال وقت خود را صرف آن کرده است. این پروژه حول محور رئالیسم انتقادی است.
 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: