دكتر آيت‌اللهي: دنياي مجازي به علوم انساني نياز دارد

1392/2/8 ۰۷:۵۲

دكتر آيت‌اللهي: دنياي مجازي به علوم انساني نياز دارد

رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي گفت: 5 درصد از توليدات علوم انساني در كشور در اين پژوهشگاه، انجام مي‌شود


رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي گفت: 5 درصد از توليدات علوم انساني در كشور در اين پژوهشگاه، انجام مي‌شود.حميدرضا آيت‌اللهي در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اين مطلب به تشريح فعاليت‌هاي اين پژوهشگاه پرداخت و گفت: خوشبختانه پرتال علوم انساني كشور توسط اين پژوهشگاه راه‌اندازي شده است كه تمامي افراد در سراسر كشور به آن دسترسي دارند. امروز 40 هزار نفر از اين سايت استفاده مي‌كنند، همچنين دانشمندان 180 كشور هم از اين پرتال استفاده مي‌كنند.آيت‌اللهي با اعلام اين كه توسط شبكه مجازي كه توسط اين پژوهشگاه ايجاد شده است، تمامي مردم در جريان اخبار علوم انساني قرار مي‌گيرند افزود: شهروندان هم مي‌توانند در درج اين رويدادها مشاركت داشته باشند.
وي كاربردي كردن علوم انساني را يكي ديگر از اقدام‌هاي اين پژوهشگاه برشمرد و گفت: آثار پژوهشگران و ايده‌هاي علمي آنان را در 21 مجله پژوهشي منتشر مي‌كنيم به طوري كه هر روز يك ايده بديع و جديد علوم انساني در نشريات منتشر مي شود.
وي تلاش براي ورود به عرصه بين‌الملل و عرضه فكر و ايده‌هاي دانشمندان ايران را به جهان انديشه از مهمترين فعاليت‌هاي اين پژوهشگاه دانست و گفت: عرضه فكر دانشمندان توسط برگزاري همايش و توليد مجلات انجام خواهد شد.
وي گفت: دنياي مجازي نياز دارد كه علوم انساني به صورت گسترده در آن وارد شود و ما به همين منظور تمامي اخبار، مجلات، سخنراني‌ها و همايش‌هاي برگزار شده درباره علوم انساني را به صورت آنلاين در سايت اين پژوهشگاه قرار مي‌دهيم.
آيت‌اللهي ايجاد محفل و پاتوق براي دانشجويان و استادان علوم انساني را يكي ديگر از فعاليت‌هاي اين پژوهشگاه برشمرد و گفت: روزآمد كردن ساختار پژوهشگاه متناسب با نيازهاي كشور يكي ديگر از فعاليت‌هاي ما است به طوري كه هم‌اكنون حدود 11 پژوهشكده و 2 مركز علمي و 55 مركز زير نظر اين گروه‌ها فعاليت‌ مي‌كنند.
وي اضافه كرد: نمايشگاه و فروشگاه دائمي كتاب علوم انساني در خيابان كريم‌خان آغاز به كار كرده است و هم‌اكنون 20 انتشارات آثارشان را در آن مركز به فروش مي‌رسانند آيت‌اللهي گفت: اين پژوهشگاه امسال در نمايشگاه بين‌المللي كتاب هم 200 كتاب تخصصي ارايه خواهد كرد.
آيت‌اللهي با اعلام اينكه 2900 مقاله تاكنون به پژوهشگاه ما رسيده كه حدود 700 مقاله آن چاپ شده است، گفت: در تمامي اين مقاله‌ها، ايده‌هاي نو عرضه شده است و سال آينده هم سال فعاليت پژوهشگاه در زمينه بين‌المللي است.
آيت‌اللهي برگزاري كنفرانس بين‌المللي درباره رصد نهضت‌هاي اسلامي در كشورهاي مختلف را يكي ديگر از اقدام‌هاي اين پژوهشگاه دانست و گفت: موضوع امسال اين همايش درباره اخوان المسلمين است و به تجزيه و تحليل جريان اخوان‌المسلمين در كشورهاي اسلامي خواهد پرداخت.
وي اضافه كرد: يكي از مهمترين مباحث كشورهاي خاورميانه بحث تغييرات اخير است كه اين پژوهشگاه در صدد رصد اين تحولات و تغييرات بوده است و به همين منظور اقدام به بررسي اين جنبش‌ها، تحت عنوان جنبش‌هاي اسلامي در عرصه عمل و نظر كرده است و امسال هم اختصاص به اخوان‌المسلمين و جنبش‌هاي همسو در كشورهاي اسلامي دارد.
وي در پايان با اعلام اين كه تلاش شده است كه يك خبرگزاري علوم انساني ايجاد كنيم، گفت: اقدام‌هاي اوليه اين خبرگزاري شكل گرفته است و هم‌اكنون بريده تمامي اخبار مجلات و نشريات علوم انساني جمع‌آوري و در اختيار متخصصان قرار مي‌گيرد.
 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: