بازتاب جهانی پیام مهم مقام‌معظم‌رهبری به جوانان غربی

1393/11/4 ۱۲:۳۷

بازتاب جهانی پیام مهم مقام‌معظم‌رهبری به جوانان غربی

نامه مقام‌معظم‌رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی درباره لزوم شناخت اسلام واقعی از منابع اصلی آن واکنش‌های زیادی را میان رسانه‌های منطقه و جهان به همراه داشت، به‌گونه‌ای که برخی از این رسانه‌ها‌ متن کامل این نامه را منتشر کردند. به گزارش فارس، این رسانه‌ها، چند بخش کلیدی از نامه مقام‌معظم‌رهبری را به‌عنوان تیتر انتخاب کردند و تحلیل‌های متفاوتی نیز از آن داشتند.

 

 

 نامه مقام‌معظم‌رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی درباره لزوم شناخت اسلام واقعی از منابع اصلی آن واکنش‌های زیادی را میان رسانه‌های منطقه و جهان به همراه داشت، به‌گونه‌ای که برخی از این رسانه‌ها‌ متن کامل این نامه را منتشر کردند. به گزارش فارس، این رسانه‌ها، چند بخش کلیدی از نامه مقام‌معظم‌رهبری را به‌عنوان تیتر انتخاب کردند و تحلیل‌های متفاوتی نیز از آن داشتند. روزنامه القدس‌العربی چاپ لندن نوشت: «آیت‌الله‌خامنه‌ای از جوانان غربی خواست هرگونه پیشداوری از اسلام را نپذیرند.» این روزنامه افزود: «آیت‌الله خامنه‌ای که نخواست دیدگاه خود را تحمیل کند، از جوانان اروپایی خواست درباره دین اسلام تحقیق کنند.» سایت شبکه تلویزیونی النیل مصر نیز با اشاره به این نامه نوشت: «رهبر ایران از جوانان اروپایی خواست در واکنش به پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، تلاش کنند شناخت بی‌واسطه‌ای از اسلام به دست آورند.» سایت مصری اخبار مصر، در گزارشی به این سخنان اشاره کرد و افزود: «رهبر ایران به جوانان اروپا توصیه کرده است از هرگونه پیشدواری درباره اسلام

خودداری کنند.»روزنامه الرای چاپ اردن نیز این تیتر را انتخاب کرد که رهبر ایران از جوانان غربی خواست پیشداوری درباره اسلام را نپذیرند. روزنامه مصری الیوم السابع نیز در تیتر نخست خود به این موضوع اشاره کرد: «رهبر ایران، جوانان غربی را به تحقیق و بررسی درباره اسلام دعوت کرده و از آنان خواسته است تا اسلام را از طریق منابع قرآن و سنت پیامبر بشناسند.»روزنامه السفیر چاپ لبنان نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای از جوانان اروپا خواست درباره اسلام تحقیق کنند و اجازه ندهند اسیر پیشداوری‌ها شوند.»یک سایت غیررسمی لبنان در تیتری متفاوت این پرسش را مطرح کرد که توصیه آیت‌الله‌خامنه‌ای به جوانان اروپایی چیست؟ خبرگزاری بین‌المللی اسلامی نیز این تیتر را منتشر کرد که رهبر ایران از جوانان اروپا خواسته است اسلام را از منابع اصلی آن و بی‌واسطه دریافت کنند. سایت ایلاف وابسته به عربستان‌سعودی که از لندن به‌روز‌رسانی می‌شود نیز با انتشار بخش‌های گسترده‌ای از نامه سرگشاده مقام‌معظم‌رهبری به جوانان اروپایی به زبان انگلیسی، در تیتر خود نوشت: «چه چیز شما را از اسلام می‌ترساند؟»شبکه اخباری نهرین‌نت عراق هم نوشت: «رهبری انقلاب‌اسلامی‌ایران از اروپا خواسته است از طریق قرآن با اسلام آشنا شوند.»سایت مسلم‌پرس نیز همین تیتر را انتخاب کرد و سایت مصری فوریه (جنبش ٢٠فوریه جوانان مصر)، فلسطین‌الیوم، العربی‌الجدید، الوقت، السفیر، النهارلبنان، الاهرام‌مصر، رای‌الیوم، سوییس‌اینفو، ‌ام‌تی‌وی، الوطن‌العربی، لبنان‌اینفو و... در تیترهای شبیه به هم به آن بخش از سخنان مقام‌معظم‌رهبری اشاره کردند که خواستار شناخت اسلام از طریق منابع اصیل شده بودند. به گزارش تسنیم شبکه «بلومبرگ» هم در گزارشی درباره پیام رهبرمعظم‌انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای‌شمالی نوشت: «آیت‌الله‌خامنه‌ای، رهبر عالی ایران، از جوانان غربی خواست درباره اسلام پیشداوری نکنند.» در این گزارش آمده است: ‌«رهبر عالی ایران از جوانان در غرب خواست، اجازه ندهند کشتار انجام‌شده در مجله فکاهی فرانسوی در ذهن آنها درباره اسلام پیشداوری ایجاد کند.»در گزارش این شبکه غربی با اشاره به بخش دیگری از پیام مقام‌معظم‌رهبری تاکید می‌شود: «آیت‌الله خامنه‌ای در نامه‌ای از جوانان غربی خواست تا اسلام را از طریق منابع اولیه و اصلی و از راه قرآن و زندگی (حضرت) محمد(ص) یاد بگیرند و نه از گزارش‌های رسانه‌ای». همچنین خبرگزاری فرانسه هم در بازتاب پیام مقام‌معظم‌رهبری عنوان کرد: «ایران به جوانان غرب گفت که اسلام را بیازمایید.» خبرگزاری فرانسه سپس در بخش‌هایی از بازتاب سخنان رهبری، توصیه ایشان به جوانان را منعکس کرد که: «اجازه ندهید این واقعیت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست‌اول آن بشناسید.»همچنین نشریه فارین‌پالیسی هم نوشت: «رهبر ایران در نامه‌ای سرگشاده و غیرمنتظره به جوانان اروپا و آمریکا گفت: «اصرار نمی‌کنم که برداشت من یا هر تلقی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه می‌گویم اجازه ندهید این واقعیت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود.»

روزنامه شرق

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: