ویلم فلور، ایران‌شناس هلندی کتاب «تاریخ کاغذ در ایران» را نوشت

1402/11/16 ۱۱:۰۲

ویلم فلور، ایران‌شناس هلندی کتاب «تاریخ کاغذ در ایران» را نوشت

کتاب «تاریخ کاغذ در ایران»، اثری ارزشمند از دکتر ویلم فلور، ایران‌شناس هلندی است. در این کتاب، تاریخچه و جنبه‌های گوناگون کاغذ در ایران بررسی شده است.

کتاب «تاریخ کاغذ در ایران» تالیف ویلم فلور و ترجمه صبا کارخیران از سوی انتشارات ایران‌شناسی راهی بازار چاپ و نشر شد.

کتاب «تاریخ کاغذ در ایران»، اثری ارزشمند از دکتر ویلم فلور، ایران‌شناس هلندی است. در این کتاب، تاریخچه و جنبه‌های گوناگون کاغذ در ایران بررسی شده است. داده‌های مربوط به جزئیات ارائه شده در این اثر، نه تنها به معرفی کشورهای صادرکننده کاغذ به ایران پرداخته و مسیرهای ورود کالا و چگونگی تحولات بازار کاغذ در طول زمان را نشان می‌دهد، بلکه تولیدکنندگان اروپایی و غیر اروپایی را نیز با استناد به ته‌نقش کاغذها مشخص کرده است.

در مورد تنوع در کیفیت، ترکیب‌بندی و طبیعت انواع متفاوت کاغذ نیز در این اثر بر اساس اسناد و مدارک گسترده به دست آمده از موسسات بین‌المللی بحث شده است. در نهایت، ضمن بررسی کاربردهای متنوع و گسترده کاغذ، تا حد امکان داده‌های اندک و بسیار جزئی آن ارائه شده است. پرواضح است که این اثر با پژوهش‌های آتی که در جهت گسترش و تعمق دانش ما در خصوص استفاده و تولید کاغذ در ایران و برای ایران انجام خواهد شد به ثمر خواهد نشست.

ویلم فلور (Willem Floor) (زاده ۱۹۴۲) کارشناس انرژی و پژوهنده تاریخ اهل هلند است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه اوترخت و دانشگاه لیدن در رشته‌های اقتصاد توسعه‌یافته و جامعه‌شناسی غیرغربی و اسلام‌شناسی انجام داد و زبان‌های فارسی و عربی را آموخت. در طی سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ در دانشگاه اوترخت و در سال ۱۹۷۱ درجه دکترایش را در دانشگاه لیدن گرفت. طی سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ او به عناوین مختلف با وزارت‌خانه توسعه و پیشرفت دانمارک همکاری می‌کرد.

کتاب «تاریخ کاغذ در ایران» تالیف ویلم فلور و ترجمه صبا کارخیران در ۱۸۴ صفحه و بهای ۳۹۰ هزار تومان از سوی انتشارات ایران‌شناسی راهی بازار چاپ و نشر شد.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: