چهارمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی در آذربایجان برگزار می‌شود

1393/10/30 ۱۰:۱۳

چهارمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی در آذربایجان برگزار می‌شود

چهارمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی در جمهوری آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در باكو برگزار می‌شود. در نخستین جلسه ستاد هماهنگی و سیاست‌گذاری چهارمین المپیاد «زبان و ادبیات فارسی» که با همکاری دانشگاه دولتی باکو در محل رایزنی فرهنگی ایران در باكو برگزار شد و در آن سیدابراهیم ابراهیمی‌نائید، رایزن فرهنگی ایران در باكو، مهدی کاظم‌اف، رئیس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی باکو و جمعی از نخبگان و اساتید این دانشگاه همچون توفیق جهانگیراف، جوانشیر محمداف، عصمت محمدآوا و آیگون علیزاده حضور داشتند، رایزن فرهنگی كشورمان بر ضرورت ایجاد هماهنگی و تنظیم چارچوبی برای برگزاری چهارمین دوره المپاد «زبان و ادبیات فارسی» در باکو تأكید كرد.

 

 

چهارمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی در جمهوری آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در باكو برگزار می‌شود.

در نخستین جلسه ستاد هماهنگی و سیاست‌گذاری چهارمین المپیاد «زبان و ادبیات فارسی» که با همکاری دانشگاه دولتی باکو در محل رایزنی فرهنگی ایران در باكو برگزار شد و در آن سیدابراهیم ابراهیمی‌نائید، رایزن فرهنگی ایران در باكو، مهدی کاظم‌اف، رئیس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی باکو و جمعی از نخبگان و اساتید این دانشگاه همچون توفیق جهانگیراف، جوانشیر محمداف، عصمت محمدآوا و آیگون علیزاده حضور داشتند، رایزن فرهنگی كشورمان بر ضرورت ایجاد هماهنگی و تنظیم چارچوبی برای برگزاری چهارمین دوره المپاد «زبان و ادبیات فارسی» در باکو تأكید كرد.

ابراهیمی‌نائید با اشاره به اجرای دقیق و منطبق بر استانداردهای قابل قبول جهت برگزاری المپاد «زبان و ادبیات فارسی»، گفت: اجرای این دور از برنامه‌ها به منظور شویق و ترغیب دانشجویان و دوستداران زبان و ادبیات فارسی به این رشته با اهمیت و ضروری است.

سپس رئیس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی باکو، اظهار كرد: سلسله نشست‌هایی كه پیرامون بهتر برگزار شدن این المپیاد صورت می‌گیرد در رابطه با همکاری‌های فرهنگی و علمی فی ما بین دو کشور تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی ضمن اعلام آمادگی مجموعه دانشگاهی خود و اتاق ایران دانشگاه دولتی باکو برای اجرای هر چه بهتر این دوره، پیشنهاد كرد: کمیته اجرایی برای برنامه‌ریزی المپیاد «زبان و ادبیات فارسی» تشكیل شود.

رئیس کرسی زبان و ادبیات دانشگاه دولتی باکو با اشاره به کمبود برخی از منابع علمی در اتاق ایران دانشگاه دولتی باکو، خواستار شد: لازم است تا نسبت به تهیه و در اختیار قرار دادن منابع لازم، اقدام مقتضی از سوی رایزنی فرهنگی به عمل آید.

وی در پایان تاکید كرد: همچنین لازم است لابراتوار زبان و ادبیات فارسی که چند سال پیش به همت رایزنی فرهنگی ایران در محل کرسی زبان و ادبیات فارسی ایجاد شده بود، به روز رسانی شود.

در پایان این مراسم مقرر شد تا طی هفته جاری كمیته اجرایی در رابطه با زمان برگزاری، سطح‌بندی، نحوه اطلاع‌رسانی و دیگر موارد تصمیم‌گیری در محل رایزنی فرهنگی ایران در باكو تشكیل و همچنین، فهرستی از موارد مورد نیاز كرسی زبان و ادبیات فارسی تهیه و به رایزنی فرهنگی ارسال شود تا در این خصوص پیگیری لازم به عمل آید.

بر اساس این گزارش، هم‌اكنون ۱۲۰ دانشجو در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی باکو در حال فراگیری زبان و ادبیات فارسی هستند. همچنین در برخی از دانشگاه‌ها از قبیل دانشگاه خزر، دانشگاه دولتی لنکران، دانشگاه دولتی گنجه و برخی دیگر از مراکز علمی جمهوری آذربایجان زبان و ادبیات فارسی به عنوان درس اختیاری یا اجباری تدریس می‌شود. در این راستا در نظر گرفته شده تا این گروه از دانشجویان براساس سطوح تعیین شده در چهارمین المپیاد زبان و دبیات فارسی مشارکت داده شوند.

خبرگزاری مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: