«سفرنامه یوهان شیلت برگر» دربردارنده گزارش‌هایی از دوره تیموریان

1402/8/22 ۱۳:۲۹

 «سفرنامه یوهان شیلت برگر» دربردارنده گزارش‌هایی از دوره تیموریان

«سفرنامه یوهان شیلت برگر» به عنوان یک سفرنامه، شامل گزارش‌های ارزشمندی از دوره تیموریان است که اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به تصویر می‌کشد.

کتاب «سفرنامه یوهان شیلت برگر» با عنوان فرعی «بردگی و سفرهای یوهان شیلت برگر در ایران، اروپا، آسیا و آفریقا» اثر یوهان شیلت برگر با ترجمه ساسان طهماسبی از سوی انتشارات امیرکبیر راهی بازار چاپ و نشر شد.

این کتاب به عنوان یک سفرنامه، شامل گزارش‌های ارزشمندی از دوره تیموریان است که اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به تصویر می‌کشد. این اثر در زمان نگارش خود به شهرت فراوانی دست یافت و به زبان‌های متعددی ترجمه شد.

یوهان شیلت برگر در زمان بسیاری از این وقایع شاهد حضور بوده است؛ بنابراین، لشکرکشی‌های عثمانی در اروپا و آسیای صغیر، ماجراهای لشکرکشی تیمور، تضادهای پس از درگذشت وی برای جانشینی، نهادپذیری دولت آق قویونلوها، نبردهای داخلی در اولوس جوجی و مصر با دقت و واقع‌گرایی توصیف شده‌اند.

در این کتاب، نویسنده به یادداشت‌های خود در مورد مسائل اقتصادی، تجاری و کشاورزی ایران، که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند، پرداخته است. علاوه بر این، تداعی تضاد میان دین اسلام و مسیحیت در عصر وسطا، فضای مذهبی سرزمین‌های اسلامی و تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی بین مسلمانان و ارامنه با دقت زیادی تشریح شده‌اند.

با توجه به این ویژگی‌ها، این کتاب نه تنها به روشن کردن بخش‌هایی از تاریخ ایران و سرزمین‌های اسلامی و شرق اروپا می‌پردازد، بلکه به‌عنوان یک منبع ارزشمند و قابل اعتماد برای پژوهشگران حوزه تاریخ نیز مطرح می‌شود.

انتشارات امیرکبیر کتاب «سفرنامه یوهان شیلت برگر» را در ۳۶۸ صفحه و با قیمت ۲۱۰ هزار تومان در قطع وزیری منتشر کرد.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: