شب ایران درودی در خانه هنرمندان ایران

1402/6/8 ۱۱:۱۵

شب ایران درودی در خانه هنرمندان ایران

ششصد و نود و هشتمین شب از شب‌های بخارا به بزرگداشت زنده یاد ایران درّودی، اختصاص دارد. یازدهم شهریورماه سالروز تولد این هنرمند فقید است.

این نشست جمعه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ با سخنرانی ژاله آموزگار، رویا نونهالی، سید محمد بهشتی، عبدالرحمن نجل‌رحیم، طاها بهبهانی، علی اسدی، علی دهباشی و قرائت پیام عمید نائینی در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

ایران درّودی متولد ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در مشهد بود. او تحصیلات خود را در دانشکده عالی هنرهای زیبای پاریس «بوزار» در رشته نقاشی، مدرسه لوور پاریس در رشته تاریخ هنر، دانشکده سلطنتی بروکسل در رشته ویترای و انستیتو آر.سی.آ. نیویورک در رشته تهیه و کارگردانی سینما و برنامه‌های تلویزیونی به پایان رساند.

شرکت در بیش از ۲۵۰ نمایشگاه گروهی و برگزاری ۶۴ نمایشگاه انفرادی در ایران و سرتاسر جهان از جمله فعالیت‌های او است.

ایران درّودی از سال ۱۳۴۳ عضو کنگره بین‌المللی هنرمندان و منتقدین «ریمنی» و «وروکیو» و «سان‌مارینو» ایتالیا شد و از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۱ تهیه و کارگردانی بالغ بر ۸۰ فیلم مستند را برای تلویزیون ملی ایران تحت عنوان «شناسایی هنر» برعهده داشت. او استاد مدعو دانشگاه صنعتی شریف برای تدریس تاریخ و شناسایی هنر بود.

از میان کتاب‌های او می‌توان به ایران درّودی (آثار نقاشی ۱۳۳۸-۱۳۵۲)، در فاصله‌ی دو نقطه...!، چشم شنوا (آثار نقاشی)، قصه انسان و پایداری‌اش...! (شناخت‌نامه ایران درّودی) اشاره کرد.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: