شبی برای سیف‌الله امینیان

1402/5/29 ۱۱:۳۲

شبی برای سیف‌الله امینیان

ششصد و نود و چهارمین شب از سلسله شب‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به بزرگداشت سیف‌الله امینیان، از بزرگان میراث فرهنگی که چندین دهه از عمر خود را برای احیا و نگهداری میراث عظیم خطه استان اصفهان خاصه شهرستان کاشان صرف کرده است.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه بیست و نهم مرداد ۱۴۰۲ با سخنرانی دکتر اصغر دادبه، سیدمحمد بهشتی، دکتر محمدحسن طالبیان، سیداکبر حلی، ابوالفضل بانی و سرانجام سخنرانی سیف‌الله امینیان در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد.

سیف‌الله امینیان متولد خرداد ۱۳۲۵ در شهر آران و بیدگل است. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کاشان و اصفهان ادامه داد و سپس از دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته مهندسی مکانیک عمومی فارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۳۷۰ بنا به دعوت دکتر سیدباقر آیت‌الله‌زاده شیرازی به سازمان میراث فرهنگی رفت و به سمت مدیر میراث فرهنگی کاشان منصوب شد.

در سال ۱۳۷۴ با حکم مهندس کازرونی، رییس وقت سازمان میراث فرهنگی، ‌ مسؤولیت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان را عهده‌دار شد. در سال ۱۳۷۵ در حین یک مأموریت اداری دچار سانحه شد و پس از چندین عمل جراحی و بهبودی در سال ۱۳۸۰ با حکم مهندس بهشتی به عنوان مدیرکل استان اصفهان دوباره انتخاب و مشغول به کار شد. نهایتاً در آبان ۱۳۸۵ به درخواست خود بازنشسته شد و پس از بازنشستگی با بنیاد فرهنگ کاشان همکاری کرد.

شب سیف‌الله امینیان در خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، چهارراه ورشو، سالن فردوسی برگزار می‌شود.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: