ژرف‌کاوی داستان‌های قرآن کریم؛از منظر تحلیل روایت، تحلیل گفتمان و زبان‌شناسی

1402/3/17 ۱۱:۲۰

ژرف‌کاوی داستان‌های قرآن کریم؛از منظر تحلیل روایت، تحلیل گفتمان و زبان‌شناسی

انتشارات دانشگاه ایلام، کتاب «ژرف‌کاوی داستان‌های قرآن کریم؛از منظر تحلیل روایت، تحلیل گفتمان و زبان‌شناسی» را منتشر کرد.

 انتشارات دانشگاه ایلام، کتاب پژوهشی «ژرف‌کاوی داستان‌های قرآن کریم (از منظر تحلیل روایت، تحلیل گفتمان و زبان‌شناسی)» تالیف پیمان صالحی را در 360 صفحه منتشر کرد.

 این کتاب از فصل‌های بررسی داستان‌های قرآنی از منظر تحلیل روایت، تحلیل گفتمان داستان‌های قرآنی و تحلیل زبان‌شناختی داستان‌های قرآن تشکیل شده است.

صالحی مؤلف کتاب در پیشگفتاری کوتاه نوشته است: «درخصوص داستان‌های قرآن کریم ذکر دو نکته ضروری است: اول این‌که این داستان‌ها روایتی حقیقی هستند که خداوند آنها را برای اهداف معینی نقل می‌کند. از جمله عبرت‌دهی از گذشتگان، بیان اصول و احکام دین مبین اسلام، تبیین پایه‌های دعوت پیامبر (ص)، هوشیاری و بشارت و تصدیق پیامبران گذشته و... دوم این‌که داستان های قرآنی تصویردار هستند و تصویرپردازی در مقایسه با وصف روایت بیشترین تاثیر را بر مخاطب دارد.

روش تحقیق در همه موارد به صورت توصیفی–تحلیل بوده و در برخی از موارد به تناسب ار روش آماری و به تبع آن از جدول نمودار نیز استفاده شده و پس از تطبیق هر نظریه یا الگو با داستان‌های قرآنی نتایج حاصل ذکر شده است.»

انتشارات دانشگاه ایلام، کتاب ژرف کاوی داستان‌های قرآن کریم (از منظر تحلیل روایت،تحلیل گفتمان و زبان‌شناسی) تالیف پیمان صالحی (1358) با ویرایش ادبی علی گراوند، ویراستاری علمی رسول بلاوی و طرح جلدی از لیلی ده‌بالایی در سال 1401 در 360 صفحه و به قیمت 76 هزار تومان منتشر کرده است.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: