«فلسفه اسلامی» به زبان انگلیسی منتشر شد

1402/3/17 ۱۰:۴۲

 «فلسفه اسلامی» به زبان انگلیسی منتشر شد

کتاب «فلسفه اسلامی» با هدف معرفی و آموزشِ فلسفه اسلامی به دانشجویان انگلیسی‌زبان در کشور انگلستان به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، «فلسفه اسلامی» عنوان کتابی آموزشی است که با ویراستاری حجج اسلام محمدعلی شمالی و مهدی عبداللهی و با هدف معرفی و آموزشِ فلسفه اسلامی به دانشجویان انگلیسی‌زبان در کشور انگلستان به چاپ رسید.

یکی از مشکلات آموزش فلسفه اسلامی همواره متون درسی متناسب با سطح دریافت و ذهنیت مخاطب بوده است، متونی که بتوانند به زبانی گویا و بیانی روشن، محتوای عمیق فلسفه اسلامی را به مخاطبان منتقل کنند. این مشکل هنگامی دوچندان می‌شود که با مخاطبی مواجه باشیم که ذهنیتی به کلی متفاوت و فاقد پیشینه و آشنایی با سنت عقلانی اسلامی داشته باشد. از این رو، تلاش برای ساده گویی مطالب، اجتناب از بهره‌گیری از مقدمات ناگفته و پرهیز از اجمال و اطناب در بیان ضرورت دوچندان می‌یابند.

کتاب آموزش فلسفه در پنج بخش کلی «کلیات، معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی، هستی‌شناسی و خداشناسی» به معرفی دیدگاه‌های فیلسوفان اسلامی پرداخته است. ساختار، شیوه نگارش و نحوه بیان مسائل به گونه‌ای تنظیم شده است که قابلیت تدریس در مراکز آموزشی و دانشگاهی در کشورهای مختلف را داشته باشد. به لطف سبک نگارش و رویکرد این کتاب نسبت به سایر سنت‌های فلسفی قدیم و جدید و همچنین مواد آموزشی متنوع، مباحث این کتاب می‌توانند بدون داشتن مطالعات پیشینی درباره فلسفه اسلامی مورد استفاده علاقه‌مندان به ویژه دانشجویان غربی قرار گیرند.

این اثر حاصل چهار سال همکاری علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و مؤسسه بین‌المللی رسالت است که بخش‌های پنجگانه آن توسط اعضای هیئت علمی مؤسسه به قلم مهدی عبداللهی، محمد حسین‌زاده، عبدالله محمدی، سیداحمد غفاری نگارش شده است.

نسخه فارسی این کتاب با ترجمه یاسر پوراسماعیل در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است.

منبع: ایرنا

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: