شرح زمانه و زندگی چهره‌های ماندگار ایران در مجموعه سه جلدی «روایت نام‌آوران»

1402/1/20 ۱۲:۲۸

شرح زمانه و زندگی چهره‌های ماندگار ایران در مجموعه سه جلدی «روایت نام‌آوران»

علی ایلنت، در مجموعه سه جلدی «روایت نام‌آوران» به روایت زندگی و زمانه چهره‌های ماندگار ایران در حوزه‌های ادبیات، علوم انسانی و ایران‌شناسی از زبان خودشان پرداخته است.

علی ایلنت درباره این اثر توضیح داد: این مجموعه که اخیرا در سه کتاب با نام‌های «داستان نام‌آوران»، «نام‌آوران نوآور» و «نام‌آوران حکیم» توسط انتشارات جام جم عرضه شده، روایت زندگی و زمانه استادان و دانشمندان ایرانی معاصر از زبان خودشان است.

گردآورنده «روایت نام‌آوران» با بیان اینکه کتاب‌ «داستان نام‌آوران» روایت چهره‌های ماندگار ایران در علوم انسانی، ادبیات و ایران‌شناسی است، افزود: در این اثر که 200 صفحه است، ابراهیم باستانی پاریزی مورخ و ادیب صاحب‌نام معاصر، زنده‌یاد عبدالله انوار نسخه‌پژوه و فهرست‌نویس برجسته، پرویز کردوانی جغرافی‌دان شهیر معاصر، احسان نراقی استاد دانشگاه و جامعه‌شناسی ایرانی و تعدادی از مفاخر حوزه علوم انسانی به روایت زندگی، تحصیلات، پژوهش‌‌ها و خاطرات خود پرداخته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کتاب «نام‌آوران نوآور» به روایت مفاخر معاصر در رشته‌های ریاضی و علوم پایه اختصاص دارد، گفت: از جمله راویان این اثر  288 صفحه‌ای می‌توان به دکتر محمدعلی مجتهدی بنیان‌گذار دانشگاه صنعتی شریف و رئیس دبیرستان البرز و آلنوش طریان منجم نامور و بانوی اختر فیزیک ایران اشاره کرد. کتاب «نام‌آوران حکیم» نیز در 272 صفحه شامل روایت‌های مفاخر معاصر حوزه‌های علوم تجربی، پزشکی و پیراپزشکی است که از جمله راویان در این اثر می‌توان به حسین میرشمسی پیشکسوت واکسن‌سازی در ایران، سیدابراهیم چهرازی استاد برجسته کرسی بیماری‌های اعصاب و روان و محمدقلی شمس پدر چشم پزشکی نوین ایران اشاره کرد.

ایلنت هدف خود از گردآوری این مجموعه را توجه دادن جوانان به وطن‌دوستی عنوان کرد و افزود: حدیث حب‌الوطن را می‌توان ترجیع‌بند روایت‌های مجموعه عنوان کرد چراکه عشق به خدمت در میهن، تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به اهداف، برنامه‌ریزی و نظم در امور از جمله پرتکرارترین توصیه‌های مفاخر معاصر در مجموعه روایت نام‌آوران است. بدون شک از اصلی‌ترین مخاطبان این روایت‌ها افزون بر دانشجویان و جوانان، می‌توان به مسئولان و مدیرانی اشاره کرد که خود را بی‌نیاز از هر مشورتی می‌دانند.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: