کم خوانده‌های سعدی

1393/10/13 ۱۲:۳۳

کم خوانده‌های سعدی

بخش‌های عالی اما کم‌خوانده شده‌ی سعدی برای نخستین بار است که در کتابی مستقل عرضه می گردد. کم خوانده‌های سعدی براساس تصحیح و طبع شادروان محمدعلی فروغی و مقابله با دو نسخه معتبر دیگر توسط بهاءالدّین خرمشاهی نگاشته شده است. کم‌خوانده‌های سعدی، نامی است که مصحح بر بخش پایانی کلیات سعدی نهاده است.زیرا از دیرباز عمدتا گلستان و بوستان و غزلها را بازخوانی و بسیارخوانی کرده‌اند. و ربع پایانی کلیات تا حدودی مورد غفلت واقع شده است. قصاید و غزلهای پندآمیز و حکمت آموز در این بخش است. همراه با قطعات و رباعیات و تک‌بیت‌ها و مثلثات (سه‌زبانه‌ها) و مجالس و بعضی مکتوبات. مجالس بازنوشت مجلس‌های موعظه و خطبه‌ها و خطابه‌های سعدی که سرشار از شور و زندگی و عطر عرفان است.

 

بخش‌های عالی اما کم‌خوانده شده‌ی سعدی برای نخستین بار است که در کتابی مستقل عرضه می گردد.

کم خوانده‌های سعدی براساس تصحیح و طبع شادروان محمدعلی فروغی و مقابله با دو نسخه معتبر دیگر توسط بهاءالدّین خرمشاهی نگاشته شده است.

کم‌خوانده‌های سعدی، نامی است که مصحح بر بخش پایانی کلیات سعدی نهاده است.زیرا از دیرباز عمدتا گلستان و بوستان و غزلها را بازخوانی و بسیارخوانی کرده‌اند. و ربع پایانی کلیات تا حدودی مورد غفلت واقع شده است. قصاید و غزلهای پندآمیز و حکمت آموز در این بخش است. همراه با قطعات و رباعیات و تک‌بیت‌ها و مثلثات (سه‌زبانه‌ها) و مجالس و بعضی مکتوبات. مجالس بازنوشت مجلس‌های موعظه و خطبه‌ها و خطابه‌های سعدی که سرشار از شور و زندگی و عطر عرفان است.

بخش‌های عالی اما کم‌خوانده شده‌ی سعدی برای نخستین بار است که در کتابی مستقل عرضه می گردد. این مجموعه، یعنی گلستان، بوستان و کم‌خوانده‌های سعدی را انتشارات دوستان، به یک تعبیر به صورت «سه گانه‌ی سعدی» عرضه داشته است. اگر چه خواننده در خرید هریک یا هر سه‌ی آنها آزاد است. در پایان هر اثر شرح دشواریها، واژه‌نامه و فهرست بیت‌یاب آمده است.

این کتاب را انتشارات دوستان در تهران در سال 93 و در 279 صفحه منتشر کرده است.

کتابخانه مجلس شورای اسلامی

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: