سیداحمد وکیلیان، پژوهشگر برجسته فرهنگ و ادبیات عامه درگذشت

1401/9/29 ۱۲:۴۳

سیداحمد وکیلیان، پژوهشگر برجسته فرهنگ و ادبیات عامه درگذشت

شامگاه گذشته، 28 آذر، سیداحمد وکیلیان، نویسنده و مدیرمسئول فصلنامه تخصصی فرهنگ مردم پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

افشین داورپناه، مردم‌شناس و فعال فرهنگی، ضمن تایید و تسلیت درگذشت وکیلیان، از برگزار شدن مراسم تشییع این پژوهشگر فرهنگ و ادبیات عامه به صورت محدود و خانوادگی در 30 آذرماه به دلیل آلودگی هوا خبر داد و گفت: پیکر وکیلیان قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) تدفین می‌شود و هفته آینده مراسم ترحیمی به یاد وی برگزار خواهد شد.

 

 

داورپناه با اشاره به اینکه وکیلیان به مدت 15 سال نشریه «فرهنگ مردم» را با سرمایه شخصی منتشر کرد، افزود: وکیلیان از شاگردان انجوی شیرازی و تکمیل کننده پژوهش‌های وی به‌عنوان پایه‌گذار فرهنگ عامه بود. در طول عمر پربرکت خود توانست قدم‌های بلندی را در شناساندن فرهنگ ایرانی و تشویق محققان جوان بردارد.

سید‌احمد وکیلیان سال 1326 در شهر شیراز متولد شد. وی تحصیلات خود را تا کارشناسی‌ارشد فرهنگ و زبان باستانی ادامه داد و به سبب علاقه خود به فرهنگ عامه، مسیر نوشتاری خود را بر این محور متمرکز کرد.

ازجمله آثار به جای مانده از وی می‌توان «چیستان‌های خواندنی»، «مثل‌ها و افسانه‌های ایرانی»، «افسانه‌های ایرانی، به روایت دیروز و امروز»، «تمثیل و مثل» و «رمضان در فرهنگ مردم» اشاره کرد.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: