«ری و رازها»: شهری هم‌ردیف بغداد و نیشابور در نخستین قرون اسلامی

1401/9/8 ۱۱:۴۷

«ری و رازها»: شهری هم‌ردیف بغداد و نیشابور در نخستین قرون اسلامی

کتاب ««ری و رازها»: نگاهی به تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر ری نوشته فروغ‌علی شاهرودی از سوی انتشارات دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسید. شهری که از نظر عظمت، از مهم‌ترین شهرهای سده‌های نخستین اسلامی به‌شمار می‌آمد و جز بغداد و نیشابور، شهری با آن برابری نمی‌کرد.

کتاب ««ری و رازها»: نگاهی به تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر ری نوشته فروغ‌علی شاهرودی از سوی انتشارات دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسید.

 

شهرری، در جنوب تهران، با یادگارهای خویش، تمدن کهن و تاریخی هفت هزار ساله را در مقابل دیدگان به تماشا می‌گذارد. شهری که از نظر عظمت، از مهم‌ترین شهرهای سده‌های نخستین اسلامی به‌شمار می‌آمد و جز بغداد و نیشابور، شهری با آن برابری نمی‌کرد.

شهری بزرگ، آباد و پرنعمت؛ با آب فراوان، میوه‌های بسیار و هوایی خوش؛ با مدارس، کتابخانه‌ها، دانشمندان؛ و با مردم و بازرگانان بسیار. شهر خواستگاه اتفاقات بزرگ و مهمی در طول تاریخ بوده است. از پایتخت ایران در زمان سلجوقیان، تا حمله مغول‌ها و به‌آتش‌کشیدن بزرگ‌ترین کتابخانه جهان، از بست نشستن مشروطه خواهان در بارگاه حضرت عبدالعظیم تا قتل ناصرالدین‌شاه قاجار توسط میرزا رضای کرمانی و ... همه‌ و همه این شهر را در طول تاریخ سرنوشت‌ساز ساخته است. 

کتاب ««ری و رازها»: نگاهی به تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر ری نوشته فروغ‌علی شاهرودی در 134 صفحه به بهای 320 هزار تومان از سوی انتشارات دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: