نشست مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سهروردی برگزار می‌شود

1400/12/21 ۱۲:۵۷

نشست مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سهروردی برگزار می‌شود

پنجمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی به «درآمد بر مساله وجود و ماهیت در فلسفه‌ی سهروردی؛ خوانش کربن» اختصاص دارد.

این نشست با سخنرانی دکتر علیرضا سمنانی در روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ساعت ۱۱ صبح برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

در معرفی این نشست آمده است: مناقشات درباره فلسفه سهروردی به چند رای مشهور فلسفی انجامیده است‌ .عموما او را از گروه فیلسوفان قائل به اصالت ماهیت دانسته‌اند یا گاهی برخی فلسفه او را با این استدلال که وی اصطلاح نور را بر جای وجود نشانده، فاقد متافیزیک مستقل و نوآورانه دانسته اند. از طرفی همواره این خطر وجود دارد که درک استعاری از نور در فلسفه سهروردی خصوصا درک ادبی-استعاری از رسالات تمثیلی او متافیزیک اشراقی را به نوعی زیبایی شناسی ادبی فروکاهد. برخی خوانش ها بر این راه رفته اند. در این درس گفتار علاوه بر تحلیل رای سهروردی در مساله وجود و ماهیت به مثابه یک درآمد، در باب موارد مذکور به بحث می نشینیم و در نهایت خوانش هانری کربن از متافیزیک وجود و ماهیت و نسبت آنها را به میان خواهیم آورد.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: