مطالعه کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» توصیه محمدحسن رجبی

1400/11/6 ۱۲:۱۴

مطالعه کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» توصیه محمدحسن رجبی

محمدحسین رجبی، پژوهشگر تاریخ کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» نوشته مهدی کیوانی را به علاقه‌مندان کتاب‌های تاریخ برای خرید از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران پیشنهاد داد.

محمدحسن رجبی دوانی، پژوهشگر تاریخ گفت: به نظرم باید برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تبلیغات بیشتری صورت بگیرد تا همه از این رویداد مهم با خبر شوند.

او افزود: کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» تألیف دکتر مهدی کیوانی، توسط انتشارات مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) چاپ و منتشر شده و مولف این کتاب زمان زیادی برای تالیف کتاب صرف کرده است.

این پژوهشگر عنوان کرد: این کتاب تلاشی برای توصیف تجارت، صنف تجار و اصناف پیشه‌وری عهد صفویه است. اصناف، به‌عنوان یکی از کهن‌ترین نهادهای مدنی در ایران دوره اسلامی، به‌دلایل گوناگون، از جمله عدم استقلال سیاسی و سلطه همه‌جانبه حاکمیت‌های بیگانه، از آغاز خلافت بنی‌امیه تا برآمدن صفویه، کمتر توانستند از عهده تعهدات اقتصادی و اجتماعی خود برآیند.

محمدحسن رجبی گفت: کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» اثر تحقیقی است که در پژوهش خود سراغ سفرنامه‌های اروپایی ترجمه شده و نشده رفته و نقش اصناف و بازرگانان را بررسی کرده است که شاید اشکالات جزئی هم داشته باشد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا دهم بهمن 1400 دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با 20 درصد تخفیف و پست رایگان تهیه کنند.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: