نشست گفتگوی فلسفی ابوالحسن عامری و ابن‌سینا برگزار می‌شود

1400/10/19 ۱۳:۵۱

نشست گفتگوی فلسفی ابوالحسن عامری و ابن‌سینا برگزار می‌شود

نشست «گفت‌وگوی فلسفی ابوالحسن عامری و ابن‌سینا» روز چهارشنبه ۲۲ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

چهل و سومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا با عنوان «گفت‌وگوی فلسفی ابوالحسن عامری و ابن سینا» روز چهارشنبه ۲۲ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

از ابن سینا آثار و تالیفات فراوانی -چه به‌صورت کتاب جامع و چه به‌صورت رساله- به‌جا مانده‌است. بیشتر این تالیفات به دست ما رسیده و بسیاری از آنها نیز منتشر شده‌است. به‌تازگی چهارمین مجلد از مجموعه آثار ابوعلی حسین‌بن عبدالله ابن‌سینا ذیل کلان‌ طرح «تصحیح علمی- انتقادی مجموعه آثار حکمی و فلسفی ابن‌سینا» توسط موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شده است. هدف این مجموعه به دست دادن چاپ انتقادی از کلیۀ آثار فلسفی شیخ‌الرئیس براساس ضوابط علمی تصحیح متون است.

رساله‌های حاضر در این‌مجموعه رسائل، ازجمله معدود رسائل ابن سیناست که تاکنون تصحیح و منتشر نشده‌بود و اکنون با مقدمه، تحقیق و تصحیح مقصود محمدی و ویراستاری علمی و زبانی سیدحسین موسویان و سیدمحمود یوسف‌ثانی منتشر شده‌است. این رساله‌ها درواقع تک نگاره‌هایی هستند که درباره‌ موضوعات خاص و معین به نگارش درآمده‌اند. رساله "مجالس السبعه" ازجمله رساله‌های این کتاب است که شامل ۴۱ پرسش و پاسخ میان ابوالحسن عامری و ابن سیناست.

نشست «گفت‌وگوی فلسفی ابوالحسن عامری و ابن سینا» با سخنرانی مقصود محمدی و سیدمحمود یوسف‌ثانی همراه است.

این‌برنامه روز چهارشنبه ۲۲ دی از ساعت ۱۱ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پخش می‌شود.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: