دیدار سفیر ژاپن در ایران از مرکز دائرة‌‌المعارف بزرگ اسلامی

1400/9/17 ۰۸:۲۱

دیدار سفیر ژاپن در ایران از مرکز دائرة‌‌المعارف بزرگ اسلامی

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار ژاپن در ایران، صبح سه‌شنبه، شانزدهم آذر، در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) حضور یافت و از بخش‌های مختلف این نهاد علمی – پژوهشی دیدن کرد.

 

دبا: سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار ژاپن در ایران، صبح سه‌شنبه، شانزدهم آذر، در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) حضور یافت و از بخش‌های مختلف این نهاد علمی – پژوهشی دیدن کرد.

«آیکاوا کازوتوشی»، در این رویداد که دوساعت به طول انجامید، با رئیس مرکز دائرة‌‌المعارف بزرگ اسلامی دیدار کرد.

«کاظم موسوی بجنوردی»، در این ملاقات، گزارشی از فعالیت‌های این مرکز طی سی‌وهشت سالِ گذشته و منشورات و مکتوباتِ آن داد. افزون بر این دربارۀ گفت‌وگوهای فرهنگی دو کشور و همچنین جایگاه ایران‌شناسی در ژاپن سخن گفت.

سفیر ژاپن در ایران نیز ضمن اظهار تعجب از خصوصی‌بودنِ چنین نهاد پژوهشیِ سترگی، درباره روند و روالِ فعالیت‌های تحقیقاتی در این مرکز اطلاع حاصل کرد و آنچه را که در چهاردهۀ گذشته صورت گرفته، شایسته تجلیل دانست.

کازوتوشی همچنین ابراز امیدواری کرد همکاری‌های فرهنگی و علمی ایران و ژاپن توسعه یابد و دانشگاه‌های این کشور بتوانند از دستاوردهای مرکز دائرة‌‌المعارف بزرگ اسلامی بهره ببرند.

از دیگر برنامه‌های او در این مرکز، که رایزن فرهنگی و دبیر سوم سفارت ژاپن در تهران همراهی‌اش می‌کردند، دیدار از بخش‌های مختلف ازجمله کتابخانه، نسخه‌های خطی، پرونده‌های علمی، مطبوعات و مجموعه‌های اهدایی بود.

سایر تصاویر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: