بازدید شهردار منطقه یک تهران از مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی

1400/9/10 ۱۸:۰۷

بازدید شهردار منطقه یک تهران از مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی

«حمیدرضا حاجوی»، شهردار منطقه یک تهران، صبح چهارشنبه، 10 آذر، با حضور در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، از بخش‌های مختلف این نهاد علمی-پژوهشی بازدید کرد.

دبا: به گزارش روابط عمومی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، او در این بازدید که سه‌ساعت به طول انجامید و «افشین خدامی»، معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه یک و «مجید صالحی»، شهردار ناحیه پنج منطقه یک و  او را همراهی می‌کرد، کتابخانه عمومی، بخش مجموعه‌های اهدایی، بخش نشریات، مخزن نسخ خطی و گنجینه پژوهشی ایرج افشار را مورد توجه قرار داد.

او همچنین با رئیس مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی گفت‌وگو کرد.

«کاظم موسوی بجنوردی»، ضمن تشریح فعالیت‌های 38 ساله مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، از چرایی و چگونگی ایجاد این مرکز و کارنامه آن گفت و حضور شهردار منطقه در مرکز، یک‌ماه پس از آغاز فعالیت را نشان از روحیه و علاقه فرهنگ‌مداری‌اش دانست.

حاجوی نیز در این دیدار از گردآمدن برجسته‌ترین استادان علوم انسانی و انتشار دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، دانشنامه ایران، تاریخ و جغرافیای جامع ایران، اظهار خرسندی کرد.

شهردار منطقه یک تهران همچنین با حضور در بخش فرهنگ ایران، پای صحبت‌های «محمد جعفری قنواتی»، مدیر دانشنامه فرهنگ مردم ایران نشست و از روند تدوین این اثر محققانه کسب اطلاع کرد.

حاجوی، در پایان این بازدید، در گفت‌وگو با روابط‌عمومی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، شناسایی و حضور در قطب‌های فرهنگی در منطقه را یکی از وظایف مدیریت شهری دانست و گفت: منطقه یک فارغ از ویژگی‌های زیرساختی مناسب و موقعیت اقلیمی که دارد، به وجود استادان و نخبگان و فرهیختگان می‌بالد و بازدید از مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، در تکمیل فرآیند بررسی مجموعه‌های فرهنگی صورت پذیرفت.

او درباره این نهاد علمی-پژوهشی بیان کرد: در این مرکز، اقدامات فاخری هم به‌لحاظ سندی، هم از نظر کتابخانه‌ای و هم از زاویه دانشنامه‌نگاری شده و مجموعه قابل توجهی جمع‌آوری شده است.

شهردار منطقه یک ادامه داد: علی‌رغم مشغله‌های جاری، توجه به این موضوعات فرهنگی، یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری و شناسایی این ظرفیت‌ها، باید یکی از مأموریت‌های شهرداری‌ها، فارغ از قوانین مصوب باشد.

حاجوی خاطرنشان ساخت: ظرفیت قابل تأملی در در حوزه فرهنگ و اشاعه آن وجود دارد و امیدوارم شهروندان تهرانی، خصوصا اهالی منطقه یک، از این منبع علمی و این مجموعه فرهنگی استفاده کنند تا مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی منشأ برکات در حوزه‌های فرهنگ باشد.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: