رونمایی و معرفی «فهرست نسخه‌های خطّی فارسی کتابخانۀ کنگره (آمریکا)»

1400/3/10 ۰۸:۵۱

رونمایی و معرفی «فهرست نسخه‌های خطّی فارسی کتابخانۀ کنگره (آمریکا)»

یکصد و پنجاه و دومین نشست مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب ، با همکاری وبینار بهشتی برگزار خواهد شد، این نشست به رونمایی و معرفی کتاب «فهرست نسخه‌های خطّی فارسی کتابخانۀ کنگره (آمریکا)» اختصاص خواهد داشت.

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، یکصد و پنجاه و دومین نشست از سلسله نشست‌های این مؤسسه، که با همکاری وبینار بهشتی برگزار خواهد شد، به رونمایی و معرفی کتاب «فهرست نسخه‌های خطّی فارسی کتابخانۀ کنگره (آمریکا)» اختصاص خواهد داشت.

در این نشست محمدحسین حکیم، فهرستنگار و پژوهشگر نسخه‌های خطی، عارف نوشاهی، نسخه‌شناس و فهرست‌نویس شبه‌قاره، محمد وفادار مرادی، پژوهشگر و کارشناس نسخه‌های خطی، و علی صفری آق‌قلعه، پژوهشگر متون و نسخه‌شناس، سخن خواهند گفت.

«فهرست نسخه‌های خطّی فارسی کتابخانۀ کنگره (آمریکا)» به کوشش علی صفری آق‌قلعه تدوین و از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده است. در این فهرست ۱۶۵ اثر معرفی شده که کهن‌ترین نسخۀ تاریخ‌دار آن دستنویسی از مثنوی معنوی مورخ ۸۴۵ ق و جدیدترین نسخه‌ها مربوط به سدۀ ۱۴ ق است. با وجود تعداد اندک نسخه‌های این مجموعه، اما آثار مهم، نسخه‌های کم‌یاب، منحصر بفرد و همچنین نسخه‌های نفیس و هنریِ آن، قابل توجه است.

نشست «رونمایی و معرفی کتاب فهرست نسخه‌های خطّی فارسی کتابخانۀ کنگره (آمریکا)» ساعت 16 تا 18 روز چهارشنبه 12 خرداد‌ماه 1400 برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند در ساعتِ جلسه با کلیک روی لینکِ زیر، به این وبینار وارد شوند.

http://old.sbu.ac.ir/webinar

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: