روایت مجازی تاریخ در «مدرسه زمستانی ملک»

1399/10/10 ۱۰:۱۴

روایت مجازی تاریخ در «مدرسه زمستانی ملک»

به همت مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های پژوهشی مجازی ویژه زمستان 99 در قالب «مدرسه زمستانی ملک» برگزار می‌شود.

 

بخش پژوهش و آموزش کتابخانه و موزه ملی ملک در راستای پایبندی به مسئولیت اجتماعی خود، ارائه خدمات عام‌المنفعه به جامعه در دوران مقابله با کرونا و همچنین ادامه ارائه آموزش‌های مجازی در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به مخاطبان، برنامه‌های آموزشی متنوعی را برای زمستان سال جاری تدارک دیده است.

این کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی و پژوهشی با محوریت گنجینه ملک با حضور استادان و کارشناسان برجسته‌ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بدون مخاطب در این موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برگزار و فیلم ضبط شده آن در فضای مجازی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در این سلسله برنامه‌های مجازی «آثار دوران اسلامي گنجينه ملك»، «آثار دوره قاجار گنجينه ملك»، «آثار چاپ سنگي گنجينه ملك»، «علوم دوران اسلامي گنجينه ملك»، «سكه‌هاي گنجينه ملك»، «پرده‌هاي حماسي و مذهبي گنجينه ملك»، «داستان‌هاي خوب از كتاب‌هاي خوب»، «آثار لاكي گنجينه ملك»، «بانك اطلاعات آثار گنجينه ملك»، «آثار علوم اسلامی در گنجینه ملک» و «مكاتبات عصر ناصري گنجينه ملك» معرفی و بررسی می‌شود.

همچنین نشست‌های مجازی با محوریت «وقف و موزه»، «موزه و کودک»، «ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی گنجینه ملک»، «ظرفيت‌هاي آموزشي حوزه مرمت» و کتاب «روزگار ملك» برگزار خواهد شد.

حمید شاکری، رضا دبیری‌نژاد، کرم میرزایی، محمد نوروزی، حمید وکیل‌باشی، نوشاد رکنی، زینب فری‌زاده، سیدحجت الحق حسنی، فاطمه رازی‌پور، علیرضا قاسم‌خان، پیمان سمندری، روشنک سعادتی، محسن حق‌گو، نگار ساقریچی، مجید عبدامین و مهدی یساولی، سخنرانان این نشست‌ها هستند.

با توجه به انتشار رایگان فیلم این برنامه‌ها در بستر مجازی، مخاطبان بیشتری امکان دسترسی به برنامه‌های آموزشی عام‌المنفعه این مؤسسه و همچنین آشنایی با فعالیت‌های متنوع آن را در دوران توقف خدمات حضوری موقوفه خواهند داشت.

اهل فرهنگ و تاریخ می‌توانند برای بهره‌گیری از برنامه‌های متنوع مدرسه زمستانی ملک به صفحه اینستاگرام این مؤسسه به نشانی malek_museum_library مراجعه کنند.

کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران در سال 1316 خورشیدی بر بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر در تهران، میدان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) قرار دارد. خدمات این موقوفه به دلیل شیوع بیماری کرونا همچنان به صورت غیرحضوری و مجازی به مخاطبان ارائه می‌شود.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: