8 منطقه گردشگری و یك شهر بین‌المللی، زمینه‌ساز جذب توریسم در شاهرود

1393/6/30 ۰۸:۰۵

8 منطقه گردشگری و یك شهر بین‌المللی، زمینه‌ساز جذب توریسم در شاهرود

اولین نشست هم اندیشی كمیته گردشگری شاهرود با حضور فرماندار، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان امور گردشگری این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری شاهرود برگزار شد.

اولین نشست هم اندیشی كمیته گردشگری شاهرود با حضور فرماندار، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان امور گردشگری این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری شاهرود برگزار شد.

در این نشست فرماندار شاهرود با اشاره به این كه باید وابستگی به صنعت نفت را در كشور از بین ببریم گفت: این شهرستان قابلیت‌های بالایی در صنعت گردشگری دارد و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو بهره برد.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای گردشگری شاهرود، یادآور شد: در جهان نیز بعد از صنعت نفت و خودروسازی، گردشگری جایگاه خود را به خوبی یافته است.

وی با بیان این مطلب كه برای فعال‌سازی صنعت گردشگری استفاده از توانمندی و پتانسیل‌های شهرستان ضرورت دارد افزود: شاهرود در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت، معدن و كشاورزی هم قابلیت‌های بالایی دارد ولی نباید توجه به آنها موجب غفلت از گردشگری و اهمیت بالای آن در رونق منطقه شود.

معاون استاندار سمنان گفت: هدف از این نشست پاسخ به این سوال است كه چه كنیم شاهرود به نحو شایسته به مردم معرفی شود و در كنار آن بتوانیم برای منطقه ارز آوری و ایجاد اشتغال داشته باشیم؟

وی طبیعت، محیط زیست كویرنوردی، میراث فرهنگی و گردشگری را بهترین پتانسیل‌های شهرستان شاهرود معرفی كرد و گفت: انتخاب یك كارگروه برای معرفی پتانسیل‌های منطقه در صنعت گردشگری در زمینه تدابیر مقام معظم رهبری و تامین اهداف دولت تدبیر و امید است.

در ادامه جلسه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت: در این شهرستان هشت منطقه گردشگری، یك شهر بین‌المللی، چندین روستای هدف گردشگری، 128 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، كاروانسراها، مقابر علما و عرفا، طبیعت بكر، كویر، كوهستان و جنگل را می‌توان به راحتی در دسترس داشت ضمن این كه شاهرود در امور عشایری نیز تنوع زیادی دارد.

حمیدرضا حسنی با تاكید بر معرفی مناطق گردشگری به نحو شایسته و بررسی اهمیت گسترش صنعت گردشگری در شاهرود گفت: اداره میراث فرهنگی در این زمینه و با برگزاری جشنواره‌های متنوع از جمله سفر به زیستگاه زاغ بور، سفر به مناطق خارتوران، جنگل ابر،جشنواره ارس، نغمه و طبیعت و جشنواره زردآلو فرصت‌های خوبی برای معرفی شهرستان فراهم كرده است.

وی با تاكید بر ایجاد گردشگری پایدار، مدیریت تاثیرات گردشگران از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و محیطی و حفظ گونه‌های گیاهی گفت: حفظ بناهای قدیمی شهر، نصب بنرهای معرفی شهرستان در ورودی و خروجی شهر، اطلاع رسانی از گونه‌های متخلف گیاهی و جانوری منطقه توانسته است كمك‌های شایان ذكری در زمینه معرفی منطقه انجام دهد.

در اولین نشست هم‌اندیشی كمیته گردشگری شهرستان شاهرود ساماندهی گردشگری، آمایش سرزمین، گردشگری علمی، كاهش هزینه‌های سفر، حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری، ایجاد جاذبه‌های ناب برای تبدیل شهرستان به مقصد گردشگری، معرفی شهرستان به دانش آموزان و دانشجویان، ایجاد دانشكده‌های گیاهان دارویی و گیاه‌شناسی، شناسایی جمعیت هدف گردشگری، اولویت دادن كیفیت بر كمیت، تعیین ظرفیت‌های منطقه، ارائه راهكار و امكانات استفاده از ظرفیت‌ها، شناسایی و‌آماده‌سازی زیر ساخت‌ها مورد تاكید قرار گرفت.

روزنامه اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: