کشف مقبره‌ باستانی از دوره فینیقی‌ها در یونان

1393/5/22 ۱۱:۳۷

کشف مقبره‌ باستانی از دوره فینیقی‌ها در یونان

باستان‌شناسان در شمال شرق یونان یک مقبره بزرگ با نشانه‌های تمدن مصر باستان را کشف کردند. باستان‌شناسان یونانی موفق به کشف یک مقبره بزرگ و مهم در منطقه «مقدونیه» واقع در شمال شرق این کشور شدند. از این مقبره دو مجسمه «ابوالهول» و کتیبه‌های نفیس که قدمت آنها به حدود 325 تا 300 سال قبل از میلاد می‌رسد‌، به دست آمد.

 

باستان‌شناسان در شمال شرق یونان یک مقبره بزرگ با نشانه‌های تمدن مصر باستان را کشف کردند.

باستان‌شناسان یونانی موفق به کشف یک مقبره بزرگ و مهم در منطقه «مقدونیه» واقع در شمال شرق این کشور شدند. از این مقبره دو مجسمه «ابوالهول» و کتیبه‌های نفیس که قدمت آنها به حدود 325 تا 300 سال قبل از میلاد می‌رسد‌، به دست آمد.

به گزارش شبکه «اسکای نیوز»،‌ کشف این مقبره از آنجایی که با تمدن قدیمی فینیقی‌ها در ارتباط است، اهمیت زیادی دارد. با این حال مسوولان وزارت فرهنگ یونان معتقدند، هنوز ارتباط این اکتشاف با اسکندر بزرگ و یا خانواده اسکندر ثابت نشده است. اسکندر در سال 323 قبل از میلاد پس از فرماندهی لشکری بزرگ که به سوی خاورمیانه، آسیا و شمال شرق آفریقا گسیل داد، از دنیا رفت.

به گفته این مسوولان، موقعیت تاریخی «امفی‌پلیس» که در فاصله 100 کیلومتری شمال شرق «سالونیک»، دومین شهر بزرگ یونان واقع شده، به نظر می‌رسد که دومین مقبره بزرگی باشد که تاکنون در یونان کشف شده‌ است.

باستان شناسان که کار حفاری خود را در این منطقه از سال 2012 آغاز کرد‌ه‌اند‌، پیش بینی می‌کنند بتوانند تا پایان ماه جاری میلادی هویت صاحب مقبره را مشخص کنند.

یکی دیگر از مسوولان وزارت فرهنگ یونان که نخواست نامش فاش شود‌، گفت: به نظر می‌رسد که صاحب مقبره یکی از شخصیت‌های تاریخی برجسته زمان خود بوده باشد.

کارشناسان دو مجسمه ابوالهول را که به نظر می‌رسد نگهبانان این مقبره بوده‌اند، کشف کرده‌اند. همچنین بقایای یک ورودی به پهنای 4.5 مترکه نقره‌کوب است و با سنگ‌های نفیس رنگی تزیین شده است، کشف و شناسایی شد. هم‌چنین نرده‌هایی به طول 497 متر و از جنس سنگ مرمر‌، این مقبره را احاطه کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: