یونسی: بدخواهان به دنبال برهم زدم همزیستی اقوام ایرانی هستند

1397/8/28 ۱۲:۵۵

یونسی: بدخواهان به دنبال برهم زدم همزیستی اقوام ایرانی هستند

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه نفرت پراکنی در جامعه، دشمنی با مردم است، گفت: عده ای بدخواه به دنبال برهم زدن همزیستی بین اقوام ایرانی و نفرت پراکنی در جامعه هستند و این عامل خطرناک مانع پیشرفت کشور است.

 

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه نفرت پراکنی در جامعه، دشمنی با مردم است، گفت: عده ای بدخواه به دنبال برهم زدن همزیستی بین اقوام ایرانی و نفرت پراکنی در جامعه هستند و این عامل خطرناک مانع پیشرفت کشور است.

حجت الاسلام علی یونسی شامگاه یکشنبه در دیدار اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان با وی در ارومیه با تاکید بر اینکه تحریک قومیت ها و نفرت پراکنی در جامعه امنیت کشور را خدشه دار می کند، افزود: امنیت لازمه پیشرفت در هر جامعه است و اگر این نعمت از دست برود، غیرقابل برگشت است.

وی ادامه داد: فضای همزیستی و مسالمت آمیز موجود در جامعه ما مورد تاکید مسوولان دولت و مقام معظم رهبری است، زیرا این امر موجب حس امنیت در جامعه می شود.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: محیط ناامن، قحطی، گرسنگی و سلب مسوولیت را در جامعه رواج می دهد و موجب فرار مغزها از کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه علمای ادیان و مذاهب مختلف نقش اصلی را در رواج اتحاد و همدلی در جامعه دارند، اضافه کرد: هدف اصلی ادیان آسمانی، دعوت انسان به سمت خداست و این خود موجب رواج فرهنگ همزیستی بین اقوام و ادیان است.

حجت الاسلام یونسی بیان کرد: تنوع قومیت ها در کشور همانند یک باغچه زیباست که رنگ و بوی خاصی دارد و این تنوع زیبایی گلستان را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: اختلاف قوم، زبان و مذهب نیز در قرآن کریم مورد تاکید بوده و این تنوع نوعی از نشانه های خداوند متعال معرفی شده است.

وی افزود: نگاه رییس جمهوری نیز همان نگاه حقوق شهروندی است و ایشان معتقد هستند که تمام مردم ایران از حقوق یکسان در قوانین برخوردارند.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی بین اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، گفت: این امر به جد مورد تاکید رهبری، رییس جمهوری و مسوولان کشوری است و هیچ وقت تفاوت ها تعارض ایجاد نمی کند.

 

** اتحاد مسلمانان و مسیحیان ایران ناگسستنی است

اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان نیز در این دیدار گفت: مسلمانان و مسیحیان ایران دست در دست هم برای توسعه و آبادنی کشورشان می کوشند و این اتحاد شکست ناپذیر و غیرقابل برگشت است.

«گریگور چیفچیان» با تاکید بر اینکه اتحاد اقوام و ادیان در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات و خرسندی است، افزود: برخی جوامع از تقابل بین مسلمانان و مسیحیان رنج می برند و این امر در جامعه ما به سادگی حل شده است.

وی ادامه داد: در سایه تدابیر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، همه مکاتب و ادیان در زیر یک سقف جمع شده اند و رهبر معظم انقلاب نیز بر گسترش این زندگی مسالمت آمیز و کنار هم بودن آنان تاکید دارند.

وی بیان کرد: اقوام و ادیان مختلف همانند تکه های موزاییک هستند که وقتی به درستی در کنار هم چیده می شوند، تصویری زیبا از یک تابلوی خوش نقش و نگار را به نمایش می گذارند.

اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان اضافه کرد: اتحاد بین اقوام و ادیان، تصویر زیبای اتحاد را در دنیایی به نمایش می گذارد که برخی به دنبال رواج تقابل و نبرد بین ادیان در آن هستند.

«چیفچیان» با تشکر از حضور مسوولان دولتی در جمع ارامنه افزود: این حضور نشان از توجه ویژه دولت و مسوولان به بخش ارامنه و اقوام و ادیان مختلف ایران است و موجب تقویت روحیه اتحاد و همدلی می شود.

در این دیدار علاوه بر اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان، کشیش کلیسای ارامنه ارومیه و جمعی از شخصیت های فرهنگی و اساتید دانشگاه جامعه ارامنه و آشوریان نیز حضور داشتند و در ادامه از کلیساهای اسپانوس مقدس، آشوری- کلدانی کاتولیک و ننه مریم بازدید شد.

خلیفه گری ارامنه در ایران سه اسقف اعظم در استان های اصفهان، آذربایجان و تهران دارد؛ خلیفه گری آذربایجان با 700 سال سابقه، قدیمی ترین آنهاست.

حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در آستانه سفر یکروزه رییس جمهوری کشورمان به آذربایجان غربی در ارومیه به سر می برد.

منبع: ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: