جلد نهم دایره المعارف بزرگ اسلامی به زبان عربی منتشر شد

1396/12/16 ۱۴:۵۹

جلد نهم دایره المعارف بزرگ اسلامی به زبان عربی منتشر شد

مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی سازمانی فرهنگی – پژوهشی است که به منظور تدوین و انتشار دائرة المعارف اسلامی، عمومی، تخصصی و دیگر مراجع علمی در اسفند 1362 در تهران تأسیس گردید. نخستین اثر تحقیقاتی این مرکز، دائرة المعارف بزرگ اسلامی است که به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی منتشر می شود. نهمین مجلد از «دائرة المعارف الاسلامیة الکبری» – دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به زبان عربی - با سرویراستاری کاظم موسوی بجنوردی منتشر شد.

 

دبا: مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی سازمانی فرهنگی – پژوهشی است که به منظور تدوین و انتشار دائرة المعارف اسلامی، عمومی، تخصصی و دیگر مراجع علمی در اسفند 1362 در تهران تأسیس گردید.

نخستین اثر تحقیقاتی این مرکز، دائرة المعارف بزرگ اسلامی است که به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی منتشر می شود.

نهمین مجلد از «دائرة المعارف الاسلامیة الکبری» – دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به زبان عربی -  با سرویراستاری کاظم موسوی بجنوردی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی مرکزدائرة المعارف بزرگ اسلامی، این مجلد مشتمل بر 349 مدخل است که با مدخل «اُقلیدس» آغاز و با مدخل «إیران» پایان می یابد.

در دائرةالمعارف بزرگ اسلامی مدخل‌های گوناگونی پیش‌بینی شده است، که زمینه‌های مختلف فرهنگ و تمدن اسلامی، مانند قرآن ‌شناسی، فقه، حدیث، تاریخ سیاسی و اجتماعی، جغرافیای تاریخی و انسانی، اسلام و فرقه‌های اسلامی اعم از فرق مذهبی و مکاتب کلامی، فلسفه و عرفان، زبان و ادبیات سرزمین‌های اسلامی، تاریخ علوم ریاضی و طبیعی، هنر و معماری در سرزمین‌های اسلامی، مردم‌شناسی و نیز جنبه‌های فرهنگ بومی و محلی اقوام مسلمان را در بر می گیرد.همچنین برخی از مدخل ها و موضوعاتی که در این دائرة المعارف مطرح شده، برای اولین بار مورد تحقیق دقیق قرار گرفته اند.

جلد نهم از «دائرة المعارف الاسلامیة الکبری» با سرویراستاری سید کاظم موسوی بجنوردی در 750 صفحه در قطع رحلی با شمارگان 500 نسخه و بهای 70 هزار تومان از سوی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: