تابلوی راه امام رضا رونمایی شد.

1389/7/30 ۰۳:۳۰

تابلوی راه امام رضا رونمایی شد.

جشن میلاد امام رضا(ع) و رونمایی از تابلوی راه امام رضا، در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد.

جشن میلاد امام رضا(ع) و رونمایی از تابلوی راه امام رضا، در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی در 27 مهر سال جاری مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) در مرکز، با حضور آقایان سید کاظم موسوی بجنوردی، ریاست مرکز، دکتر محمد حسن گنجی، دکتر کیانوش کیانی هفت لنگ، مهندس جعفری جلوه مشاور ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و استاد اکرم خطیبی، نگارگر و نقاش تابلو راه امام رضا و جمعی از فرهیختگان و کارکنان مرکز برگزارشد.
این مراسم با سخنرانی کاظم موسوی بجنوردی آغاز شد. وی با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) به برشمردن سجایای اخلاقی و مناقب و ویژگی های امام رضا (ع) پرداخت.
وی گفت: استاد اکرم خطیبی، نخستین نگارگر (نقاش) و تاریخنگار، با سبک منحصر به فرد است. آثار وی با خاک‌های رنگی و سنگ‌های جواهر رنگی و طلا و نقره و ضد آب خلق می شوند. وی تلفیق‌گر سبک‌های سنتی و مدرن اروپایی با هنر باستانی و اسطوره‌های علمی، فرهنگی، هنری اسلامی و ایرانی است. آثارش در سراسر جهان از امریکا تا اروپا و آسیا به نمایش درآمده است و مدال‌ها، نشان‌ها و جوایز متعدد جهانی از جمله نشان تشخص و منزلت زن در ایران را دریافت نموده است: آثار فراوانی از ایشان در گنجینۀ اسناد ملی ایران نگهداری می‌شود و تابلوی خلیج فارس وی که با خاک‌های جزیره هرمز ترسیم شده است، به کتابخانۀ خلیج فارس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهداء گردیده است.
ـ کتاب قصه دل وی در برلین به چاپ رسیده و از سناد برلین جایزه دریافت نموده است.
ـ پژوهش و نگارش کتاب نقش و رنگ و تمدن و فرهنگ ده هزار ساله ایران که حدود 9 سال قبل همراه با تصویر برخی از آثار ایشان که با خاک‌های رنگی تاریخی و مذهبی متبرک، نقاشی شده است.
آقای بجنوردی در آخر به معرفی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و اقدامات انجام شده در آن پرداخت.
در ادامه سرکار خانم خطیبی به توضیح تابلوی راه امام رضا و تشکر از مرکز و تمای کسانی که در این راه با ایشان همکاری کرده اند، پرداخت. در این مراسم دکتر حجت الحق حسینی به سخنرانی دربارۀ جغرافیای تاریخی راه امام رضا (ع) پرداخت. همچنین دکتر حمیدی شیرازی و دکتر تسبیحی اشعاری را که به مناسبت میلاد امام رضا (ع) سروده بودند، قرائت کردند.دکتر طوسی وند بنیان گذار بنیاد فردوسی در ایران نیز ضمن سخنرانی به معرفی این بنیاد پرداخت.همچنین مهندس جعفری جلوه طی سخنانی کوتاه میلاد امام رضا (ع) را تبریک گفته و از خالق اثر راه امام رضا (ع) سپاسگزاری کرد.
در پایان مراسم نیز چند گروه موسیقی به هنر نمایی پرداختند.


Image and video hosting by TinyPic


تابلو راه امام رضا(ع)، اثر استاد اکرم خطیبی که برای نخستین بار در این مراسم رونمایی شد، با خاک مقدس مرقد شریف امام رضا(ع) ، مهرها، تسبیح های حرم، سنگ‎های یشم، فیروزه ، برلیان، عقیق، یاقوت سرخ، طلا و نقره و ....خلق شده است.


 

سعیده خان احمدی
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: