جلد هفتم فهرست مقالات فارسی (در زمینه تحقیقات ایرانی) منتشر شد.

1389/7/10 ۰۳:۳۰

جلد هفتم فهرست مقالات فارسی (در زمینه تحقیقات ایرانی) منتشر شد.

به گزرارش روابط عمومی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی ، جلد هفتم فهرست مقالات فارسی (در زمینه تحقیقات ایرانی) در دو جلد، حاوی مشخصات بیست و سه هزار و هشتصد و ده مقالۀ مندرج در مجله‌ها و نشریه‌های سالهای 1377 تا پایان 1383 در 1485 صفحه چاپ شده، نشر شد


به گزرارش روابط عمومی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی ، جلد هفتم فهرست مقالات فارسی (در زمینه تحقیقات ایرانی) در دو جلد، حاوی مشخصات بیست و سه هزار و هشتصد و ده مقالۀ مندرج در مجله‌ها و نشریه‌های سالهای 1377 تا پایان 1383 در 1485 صفحه چاپ شده، نشر شد.
جلد هفتم فهرست مقالات فارسی (در زمینه تحقیقات ایرانی) زیر نظر استاد ایرج افشار و کوشش خانم ایران ناز کاشیان تدوین شده است.
لازم به یادآوری است که 6 مجلد از این فهرست ،بیش از این توسط ناشران مختلف از سال 1328 ش به این سوی منتشر شده بوده است. پس از اهداء و انتقال کتابخانۀ خصوصی استاد افشار به مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و ایجاد پیوند علمی نزدیکتر میان استاد افشار و کتابخانۀ مرکز، رأی ایشان بر این قرار گرفت که تدوین و انتشار مجلدات بعدی فهرست مقالات فارسی، از جلد هفتم به بعد، در این مرکز صورت بگیرد. این وظیفه پژوهشی مرکز را بر آن داشت تا هیأتی با عنوان "گروه راهبردی"، مرکب از آقایان عبدالحسین آذرنگ، ایرج افشار، کامران فانی،عنایت الله مجیدی و خانم ایران ناز کاشیان تشکیل دهد تا روند سیاست گذاری و شیوه تدوین و انتشار این مجموعه نظارت کنند.
فهرست مقالات فارسی اکنون یکی از میراث های فرهنگی و ملی ماست، به همه پژوهشگران، به ویژه پژوهشگران حوزۀ مطالعات ایرانی تعلق دارد و هر گامی که در راه تکمیل و تعالی آن برداشته می شود، گامی در راه غنی تر کردن کم و کیف پژوهش و فرهنگ کشور است.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: