تدوین مجموعه‌ای 10 جلدی بر اساس داستانهای شاهنامه

1388/8/3 ۰۳:۳۰

تدوین مجموعه‌ای 10 جلدی بر اساس داستانهای شاهنامه

"رستم و سهراب" یک‌ماه پس از "سیاوش" و اسفندیار" می‌آیند




"رستم و سهراب" یک‌ماه پس از "سیاوش" و اسفندیار" می‌آیند
محمد قاسم‌زاده که در حال تدوین مجموعه‌ای 10 جلدی بر اساس داستانهای شاهنامه است از چاپ مجدد "سیاوش" همراه با چاپ نخست "اسفندیار" در آبان‌ماه و انتشار "رستم و سهراب" در آذر خبر داد.
محمد قاسم‌ زاده گفت: از آنجا که مطالعه و پژوهش در زمینه متون کهن ملی به ویژه شاهنامه جزو علاقمندیهای من است از سالهای پیش به مطالعه و نگارش در این زمینه مشغول شده ام که بخشی از این مطالعات در قالب پروژه‌ ای برای تدوین رمانهایی منبعث از شاهنامه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: داستانهای اساطیری و پهلوانی شاهنامه را دست‌مایه آفرینش داستانهایم می‌کنم که تاکنون رمان "سیاوش" از این مجموعه منتشر شده و قرار است چاپ جدید آن همراه با چاپ نخست "اسفندیار" منتشر شود.

این نویسنده درباره این مجموعه توضیح داد: این مجموعه در 10 جلد چاپ خواهد شد که تاکنون "سیاوش" منتشر شده، نگارش اسفندیار" و "رستم و سهراب" تقریبا روبه پایان است و یادداشت‌برداریهای اولیه نگارش داستانهای دیگر برگرفته از تراژدیها و عاشقانه‌های شاهنامه، در دست انجام است.

قاسم‌زاده بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنم چاپ نخست "اسفندیار" تا پایان آبان و "رستم و سهراب" تا پایان آذر توسط نشر کاروان که چاپ این مجموعه را برعهده دارد، منتشر شود.

نویسنده کتاب"پرندگان بی‌فصل" درباره تکنیک نگارش این کتابها عنوان کرد: سه کتاب "سیاوش"،"اسفندیار" و "رستم و سهراب" هر کدام زاویه دید و تکنیک خاص خود را دارد. مثلا در "اسفندیار" 15 راوی 60 قسمت داستان را روایت می‌کنند و در "رستم و سهراب" راوی از اول تا سوم شخص تغییر می‌کند.

وی در ادامه از چاپ مجدد کتاب "افسانه‌های کهن ایرانی" (تدوین و ویرایش مجموعه آثار صبحی مهتدی) خبر داد و گفت: چاپ سوم این کتاب دو روز پیش توسط انتشارات هیرمند به بازار آمد.

قاسم‌زاده در پایان درباره مجموعه 4 جلدی "هزار سال قصه فارسی" که تاکنون یک جلد آن مجوز نشر گرفته و سه جلد دیگر در انتظار مجوز است گفت: ناشراین مجموعه(نشر کاروان) تا 10 آبان در سفر است و من هم اطلاع دقیقی از وضعیت مجوز کتابها ندارم.




منبع: مهر
 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: