انعکاس خبری

1387/9/2 ۰۳:۳۰

انعکاس خبری

دايره المعارف بزرگ اسلامي به زبان انگليسي روز سه شنبه با حضور جمع زيادي از مسئولان فرهنگي و اعضاي مرکز دايره المعارف بزرگ اسلامي رونمايي شد


رونمايي دايره المعارف بزرگ اسلامي به زبان انگليسي


دايره المعارف بزرگ اسلامي به زبان انگليسي روز سه شنبه 28/08/87 با حضور جمع زيادي از مسئولان فرهنگي و اعضاي مرکز دايره المعارف بزرگ اسلامي رونمايي شد .

سيد کاظم موسوي بجنوردي رئيس مرکز دايره المعارف بزرگ اسلامي درمصاحبه با خبرنگارما درباره اين کتاب گفت:اين دايره المعارف که نخستين بار به زبان انگليسي منتشرشده است داراي سرفصل هاي فلسفه ،علم ،هنر،فقه ،جغرافيا ،ادبيات و همه موضوعاتي است که گستره جهان اسلام را شامل مي شود.

وي با بيان اينکه اين دايره المعارف مرجع مهمي براي شناخت مخاطبان انگليسي زبان از جهان اسلام است گفت: اين دايره المعارف پس از سه سال تلاش نويسندگان و محققان ايراني در مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامي تهيه شده و انتشارات بريل( ناشر هلندي) آن را به چاپ رسانده است .

موسوي بجنوردي افزود :پيشتر ، 15 جلد فارسي و 6 جلد عربي از اين دايره المعارف منتشرشده بود وقرار است از اين به بعد همزمان با انتشارديگرجلدهاي اين کتاب به زبان عربي و فارسي جلد انگليسي هم منتشرشود .
بجنوردي گفت:شرق شناس معروف پروفسورويلفردمادلونگ و دکترفرهاد دفتري سرويراستاران اين مجلد 210 مقاله اي با 480 صفحه هستند.

دائره المعارف بزرگ اسلامي که انتشارآن از سال 1367 درتهران آغاز شده است به عنوان اثري معتبرکه پهنه اي وسيع از وجوه مختلف تاريخ و فرهنگ قلمرو اسلام را منعکس مي کند ميان اهل تحقيق و دانشمندان اسلام شناس درشرق و غرب مورد قبول واقع شده است و اکنون از مراجع معتبر به شمار مي رود .


منبع: واحد مرکزی خبر
 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: