نصرالله پورجوادی دو کتاب جدید در دست نگارش دارد

1396/3/7 ۱۴:۲۲

نصرالله پورجوادی دو کتاب جدید در دست نگارش دارد

نصرالله پورجوادی این روزها نگارش دو کتاب «قوت دل و نوش جان» و «زبان فارسی در تصوف» را در دست دارد.


 
نصرالله پورجوادی این روزها نگارش دو کتاب «قوت دل و نوش جان» و «زبان فارسی در تصوف» را در دست دارد.

 
نصرالله پورجوادی درباره جدیدترین آثار در دست تالیف خود گفت: اکنون در حال گردآوری مجموعه مقالاتی با عنوان «قوت دل و نوش جان» هستم. این مجموعه شامل مقالات منتشر شده و نشده من با موضوعات عرفانی است که غذای جسمانی و روحی را مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: گیاهخواری در تصوف، مشایخی که گیاهخوار بودند، مساله آزار نرساندن به حیوانات، محیط زیست و طبیعت از نشر عرفای اسلامی، نظرات عرفای ایرانی درباره آزار نرساندن به حیوانات و آلوده نکردن طبیعت عناوین سرفصل‌های مقالات این کتاب است.

پورجوادی با اشاره به تالیف کتاب دیگری با عنوان «زبان فارسی در تصوف» نیز توضیح داد: این کتاب شامل مجموعه مقالات دیگری از من با محوریت موضوع کتاب است. در این اثر به استفاده‌هایی که مشایخ و عرفای ایرانی از زبان فارسی کرده‌اند، اشاره شده است.

به گفته این استاد دانشگاه، در این کتاب موضوعاتی از قبیل اینکه زبان فارسی در تصوف و صوفیه چگونه بوده و چه کسانی از اهل تصوف به زبان فارسی توجه داشته‌اند، مورد بررسی قرار گرفته است.

پورجوادی در پایان گفت: هر دو کتاب در مراحل پایانی نگارش قرار دارند و به احتمال زیاد توسط نشر نو به چاپ خواهند رسید.

نصرالله پورجوادی، استاد دانشگاه و رئیس سابق مرکز نشر دانشگاهی است. نصرالله پورجوادی فرزند ماشاءالله ـ از خانواده‌ای اصالتاً تهرانی ـ در تهران به دنیا آمد. او پس از اتمام دبیرستان برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و کارشناسی خود را در رشته فلسفه از دانشگاه سانفرانسیسکوِ دریافت کرد.

پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۴۶ به دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران رفت و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد فلسفه در سال ۱۳۵۱ و سپس دکترای فلسفه در سال ۱۳۵۷ از این دانشگاه شد. وی تالیف بیش از 30 عنوان کتاب در حوزه فلسفه و عرفان را در کارنامه کاری خود دارد.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: