اعلام آمادگی کتابخانه ملی قزاقستان برای انتقال تصاویر نسخ خطی فارسی به ایران

1386/12/6 ۰۳:۳۰

<p>اعلام آمادگی کتابخانه ملی قزاقستان برای انتقال تصاویر نسخ خطی فارسی به ایران<br>

علی اکبر اشعری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و هیئت همراه با ایساخوف رئیس کتابخانه ملی قزاقستان دیدار کرد.


علی اکبر اشعری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و هیئت همراه با ایساخوف رئیس کتابخانه ملی قزاقستان دیدار کرد.
مشاور فرهنگی رئیس جمهور در این دیدار ارتباطات دو کشور در سطح رؤسای جمهور را بسیار مطلوب دانست و گفت: ما باید با توجه به این ارتباطات مناسب کاری کنیم که این همکاریها در میان بخشهای مختلف از جمله فعالیت ای فرهنگی اجرایی شود.
اشعری روابط دو کشور را نزدیک و برادرانه خواند و افزود: گسترش روابط که مدنظر رؤسای جمهور دو کشور است باید با افزایش ارتباطات فرهنگی ریشه دارتر شود تا بتوان برپایه شناخت فرهنگی در بقیه زمینه ها نیز همکارهای بیش تری انجام داد.
وی دو کشور را دارای زمینه های مشترک علمی فرهنگی دانست و اضافه کرد: باید ظرفیتهای دو کتابخانه ملی به هم گره بخورد تا محققان و دانشجویان بتوانند بر این اساس از دستاوردهای علمی طرف مقابل استفاده کنند.
رئیس کتابخانه ملی قزاقستان هم در این دیدار با اشاره به بازدید خود و دیگر مسئولان و کارشناسان کتابخانه ملی قزاقستان از کتابخانه ملی کشورمان، کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران را نمونه و الگویی خوب برای توسعه فعالیتهای کتابخانه ای در قزاقستان دانست.
ایساخوف از آمادگی کتابخانه ملی کشورش برای انتقال تصاویر کل نسخ خطی فارسی موجود در قزاقستان به کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
رامین میهن پرست سفیر کشورمان در قزاقستان نیز در این دیدار فعال بودن بخشهای فرهنگی در توسعه روابط میان دو کشور را خوشحال کننده خواند و افزود: پیشتازی کتابخانه های ملی ایران و قزاقستان به عنوان حافظه دو ملت در برقراری ارتباط نشان ازعمق روابط میان دو کشور دارد.
سفیر کشورمان افزود: هم اکنون ظرفیتهای زیادی برای ارتقای روابط میان دو کشور وجود دارد که نقش کتابخانه های ملی و کارشناسان آنها برای آگاهی دادن به مردم خود برای شناخت طرف مقابل بسیار مهم و حساس است.
در این دیدار مقرر شد پایگاه اطلاع رسانی مرکز مطالعات فرهنگی ایران و آسیای مرکزی در پایگاه اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شود.
همکاری دو کتابخانه ملی در مورد نمایه سازی مقالات تخصصی در مورد کشور مقابل و برگزاری سمینارهای علمی مشترک نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد توافق اشعری و ایساخوف قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: