دیوان و دانشنامه رودکی به فارسی و سريلیک منتشر مي‌شود

1386/11/9 ۰۳:۳۰

دیوان و دانشنامه رودکی به فارسی و سريلیک منتشر مي‌شود

ديوان و دانشنامه رودكي، همزمان با بزرگداشت سال جهاني اين شاعر پارسي گوي ايراني به دو زبان فارسي و سريليك منتشر مي‌‌شود. ايران و تاجيكستان در اقدامي مشترك شهريور ماه 1378 بزرگداشت رودكي را برگزار مي كنند.


همزمان با آيين بزرگداشت شاعر پارسي گوي ايراني

ديوان و دانشنامه رودكي، همزمان با بزرگداشت سال جهاني اين شاعر پارسي گوي ايراني به دو زبان فارسي و سريليك منتشر مي‌‌شود. ايران و تاجيكستان در اقدامي مشترك شهريور ماه 1378 بزرگداشت رودكي را برگزار مي كنند. به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سيد طه هاشمي، رئيس پژوهشگاه سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با بيان اين مطلب گفت: به منظور بزرگداشت سال جهاني رودكي، در ديداري با دكتر ميرزا ملااحمد، نماينده دانشگاه علوم تاجيكستان درباره اين برنامه مشترك صحبت و تبادل نظر كرديم و قرار شد ايران و تاجيكستان ديوان و دانشنامه اين شاعر پرآوازه ايراني را به دو زبان فارسي و سريليك چاپ و منتشر ‌كنند.
رئيس پژوهشگاه سازمان ميراث‌فرهنگي، درباره زمان بزرگداشت رودكي خاطرنشان كرد: كنگره بزرگداشت اين شاعر شهريور ماه سال 1387 با حضور مقامات، صاحبنظران و شعراي دو كشور ابتدا در تاجيكستان و سپس در ايران برگزار مي‌شود. وي به ميراث معنوي مشترك ايران و تاجيكستان اشاره كرد و گفت: در ديدار با نماينده دانشگاه علوم تاجيكستان مذاكراتي براي شناسايي ميراث معنوي مشترك دو كشور ايران و تاجيكستان انجام شد.
هاشمي يادآوري كرد: ايران و تاجيكستان در حوزه‌هاي مختلف مانند آداب، رسوم، هنرهاي سنتي و زبان در طول تاريخ با يكديگر مشتركات فراواني داشته‌اند. به همين منظور درصدديم با همكاري يكديگر در راستاي نگهداري، حفاظت و شناسايي ميراث معنوي نيز اقدامات مشتركي انجام دهيم.

منبع: ايبنا
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: