شاهنامه تصحیح "خالقی مطلق" اسفندماه وارد بازار كتاب ایران می‌شود

1386/11/7 ۰۳:۳۰

شاهنامه تصحیح

در هشت دفتر از سوی دایرةالمعارف بزرگ اسلامی؛
شاهنامه تصحیح "خالقی مطلق" اسفندماه وارد بازار كتاب ایران می‌شود

در هشت دفتر از سوی دایرةالمعارف بزرگ اسلامی؛
شاهنامه تصحیح "خالقی مطلق" اسفندماه وارد بازار كتاب ایران می‌شود

شاهنامه تصحیح دكتر "جلال خالقی‌مطلق" كه به اعتقاد بیشتر كارشناسان معتبرترین تصحیح حال حاضر از شاهنامه بزرگ فردوسی به حساب می‌آید ، اسفندماه 86 خورشیدی از سوی دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی عرضه می‌شود.
این شاهنامه هم اكنون مراحل صحافی را پشت سر می‌گذارد و تا 17 بهمن ماه جاری تحویل كتابخانه دایرة‌المعارف داده خواهد. مسوولان پخش این كتابخانه نیز تا اسفندماه جاری این شاهنامه را با قیمت 95 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان داخل كشور ایرای قرار می‌دهند.
شاهنامه تصحیح خالقی در هشت دفتر ابتدا در كشور آمریكا به چاپ رسید كه قیمت آن بیش از 600 هزار تومان شده بود. خالقی وعده كرد، كه این شاهنامه را پس از پایان انتشار در كشور آمریكا، با قیمتی مناسب در ایران منتشر كند تا علاقه‌مندان بتوانند آن را تهیه بخرند.
اكنون این شاهنامه به طور كامل در هشت دفتر همراه با تمامی حواشی آن همانند نسخه چاپ شده در آمریكا، به وسیله انتشارات دایرةالمعارف اسلامی ایران به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
دكتر خالقی كه هم اكنون در كشور آلمان به سر می‌برد،در گفت‌وگو با خبرگزار آتی‌بان، گفت:همانطور كه وعده كرده بودم، این شاهنامه را به ناشری خوب در ایران سپرده‌ام تا با قیمتی مناسبِ حالِ هموطنان ایرانی منتشر كند. امیدوارم كه مراحل انتشار این شاهنامه در ایران به زودی تمام شود تا هر علاقه‌مند ایرانی بتوانند یك نسخه از آن را در خانه داشته باشد.
خالقی در پاسخ به این پرسش كه آیا یادداشت‌های شاهنامه هم در ایران منتشر خواهند شد؟ اظهار داشت: همانطور كه می‌دانید این یادداشت‌ها شامل چهار بخش است كه در پنج جلد منتشر خواهد شد . تا‌كنون سه جلد آن در آمریكا منتشر شده است و دو جلد دیگر كه پایان یافته به زودی منتشر می‌شود. پس از پایان انتشار این یادداشت‌ها در كشور آمریكا ، آنها را نیز در ایران منتشر خواهیم كرد.
گفتنی است در تصحیح دفترهای ششم و هفتم این شاهنامه دكتر "محمود امیدسالار" و دكتر"ابوالفضل خطیبی" همكاری داشته‌اند.
علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بیشتر در مورد دكتر "جلال خالقی‌مطلق" و شاهنامه تصحیح او به بخش ویژه نامه آتی‌بان «ویژه نامه، مثلث؛ فردوسی، شاهنامه ، خالقی مطلق»مراجعه كنند.


منبع: خبرگزار آتی‌بان
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: