حسن افشار "تاریخ علم مردم" را ترجمه می‌کند

1386/9/27 ۰۳:۳۰

حسن افشار

"تاریخ علم مردم" از کلیفورد کانر توسط حسن افشار به فارسی ترجمه می شود.



"تاریخ علم مردم" از کلیفورد کانر توسط حسن افشار به فارسی ترجمه می شود.
حسن افشار - مترجم - درباره این کتاب گفت: 15 سال قبل کتابی با عنوان تاریخ علم را ترجمه کردم اما تفاوت "تاریخ علم مردم" با کتاب "تاریخ علم" این است که این کتاب همان طور که از عنوانش پیداست، به بررسی نقش مردم در تاریخ علم پرداخته است.
وی افزود: کلیفورد کانر - نویسنده آمریکایی - این کتاب را دو سال پیش نوشته و در آن به تبیین دیدگاه های متخصصان و کارشناسان علمی پرداخته است. کانر در این اثر با استفاده از نظریات مختلف ثابت می کند که علم دستاورد مردم است و دانشمندان از این دستاورد استفاده می کنند. "تاریخ علم مردم" بهار سال آینده از سوی نشر ماهی منتشر می شود.
حسن افشار در حال حاضر مشغول ویرایش یک کتاب فلسفی با عنوان "تاریخ فلسفه در قرون وسطی" است. این اثر مرجع و 10 جلدی را فردریک کاپلسون نوشته است.
"اختناق ایران" شامل خاطرات مورگان شوستر، از تازه ترین کتابهای منتشر شده با ترجمه حسن افشار (نشر ماهی) است که اخیرا وارد پیشخوان کتابفروشیها شده است.
این مترجم تاکنون شش جلد از مجموعه "تاریخ هنر" (نشر مرکز) را هم ترجمه کرده است. قرار است دو جلد باقی مانده این مجموعه به زودی منتشر شود.
"دولت و جامعه در ایران، انقراض قاجار و استقرار پهلوی" نوشته دکتر محمدعلی کاتوزیان دیگر اثر ترجمه ای حسن افشار است که به تازگی توسط نشر مرکز به چاپ چهارم رسیده است.


منبع: مهر
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: