اندیشه های پدر شعر فارسی ایران بررسی می شوند

1386/7/23 ۰۳:۳۰

اندیشه های پدر شعر فارسی ایران بررسی می شوند

به مناسبت یکصدمین سال وفات رودکی موسسه مطالعات فرهنگ و تمدن ایران زمین همایش بزرگداشت این شاعر بزرگ را اول و دوم آبان ماه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می کند.



به مناسبت یکصدمین سال وفات رودکی موسسه مطالعات فرهنگ و تمدن ایران زمین همایش بزرگداشت این شاعر بزرگ را اول و دوم آبان ماه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می کند. محورهای همایش بزرگداشت رودکی شامل عصر و شخصیت رودکی ، بررسی آثار رودکی و مطالعات تطبیقی است. برخی از موضوعات مورد بررسی در قالب این محورها شامل ذهن و اندیشه رودکی ، جهان بینی رودکی، نسخه شناسی آثار رودکی، تاثیر آیات و احادیث در شعر رودکی، رودکی و میراث مشترک فارسی زبانان و... می شود.

دبیرخانه این همایش 175 خلاصه مقاله دریافت کرده است که از این تعداد112 مقاله داخلی و بقیه به مقالات خارجی اختصاص دارد که در مجموعه مقالات همایش منتشر خواهند شد.
همچنین به مناسبت این همایش کتابهایی منتشر می شود که عناوین آنها شامل کتابشناسی رودکی ، مقالات منتخب درباره رودکی، تصحیح دیوان رودکی ، احیا نهضت فرهنگی در دوره سامانیان، مقایسه اشعار رودکی وبشار ، مقالات پیش همایش رودکی و می نامه رودکی است.
همایش بزرگداشت رودکی به مناسبت یک هزارمین سال وفات رودکی از سوی موسسه مطالعات فرهنگ و تمدن ایران زمین با همکاری برخی موسسات علمی و فرهنگی کشور ، اول و دوم آبان ماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می شود.


منبع: خبرگزاری مهر
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: