مرگ از من فرار می‌کند

1393/4/17 ۰۸:۰۲

مرگ از من فرار می‌کند

انتشارات «روايت فتح» همزمان با فرارسيدن سی و سومین سالگرد شهادت دكتر چمران، چاپ هفتم كتاب «كتاب مرگ از من فرار می‌كند» را منتشر و روانه بازار كرد. اين كتاب حاصل كوشش فرهاد خضری در گردآوری خاطرات خانواده، آشنايان و همرزمان و همكلاسی‌های اين شهيد است. كتاب در دو بخش «سفر نخست» و «سفر دوم» منتشر شده و خضری، اين خاطرات را در قالب فصل‌هايی چون آمريكا، لبنان، پاوه سوسنگرد، دهلاويه و «مرگ و مصطفی» تدوين كرده است. سيده هيام عطفی، ربابه صدر، طاهره توكليان، علی صياد شيرازی، محسن الله‌داد، مجيد نداف، علی ارشادی، كاظم فرتاش، اسماعيل فرتاش، سيروس بادپا و حسن شاه حسينی برخی از دوستان و هم رزمان شهيد مصطفی چمران‌اند كه خاطراتی از آنان را در كتاب «مرگ از من فرار می‌كند» می‌خوانيم.

 

دبا / محمود فاضلی:انتشارات «روايت فتح» همزمان با فرارسيدن سی و سومین سالگرد شهادت دكتر چمران، چاپ هفتم كتاب «كتاب مرگ از من فرار می‌كند» را منتشر و روانه بازار كرد. اين كتاب حاصل كوشش فرهاد خضری در گردآوری خاطرات خانواده، آشنايان و همرزمان و همكلاسی‌های اين شهيد است. كتاب در دو بخش «سفر نخست» و «سفر دوم» منتشر شده و خضری، اين خاطرات را در قالب فصل‌هايی چون آمريكا، لبنان، پاوه سوسنگرد، دهلاويه و «مرگ و مصطفی» تدوين كرده است. سيده هيام عطفی، ربابه صدر، طاهره توكليان، علی صياد شيرازی، محسن الله‌داد، مجيد نداف، علی ارشادی، كاظم فرتاش، اسماعيل فرتاش، سيروس بادپا و حسن شاه حسينی برخی از دوستان و هم رزمان شهيد مصطفی چمران‌اند كه خاطراتی از آنان را در كتاب «مرگ از من فرار می‌كند» می‌خوانيم.

این کتاب برای نخستین بار در سال 1384 منتشر شد. چارچوب این مجموعه باعث شده تا وقایع و روایت‌های این کتاب به دور از قصه‌پردازی بازگو شود. در کتاب خاطراتی از زندگی سراسر سفر و پررمز و راز مصطفی چمران روایت می شود. از آمریکا تا لبنان، از پاوه تا سوسنگرد، از اهواز تا دهلاویه. در کتاب، از روزهای جبهه و جنگ و زندگی خانوادگی چمران نیز خاطراتی ماندگار نقل شده که هر کدام ما را در بازشناسی وی کمک می‌کند.  نامه‌های خواندنی مصطفی به خدا، داستان زندگی عاشقانه او با همسرش، روایت شجاعت‌ها و کرامات مصطفی از زبان همسر او، همرزمان و دوستانش در این کتاب آمده است.

سیر دلتنگی‌های چمران در آمریکا و فعالیت‌های اثر بخش او در کنار امام موسی صدر، و دل گرمی‌های او در جبهه های جنوب، عاشقانه‌های او با خدا و شخصیت علمی او چنان در کنار هم نشسته است که از شخصیت او، شخصیتی ناب و کم نظیر ساخته است. این کتاب دربردارنده دو سفر است: سفر اول زندگی چمران را در آمریکا و لبنان به تصویر کشیده است و سفر دوم داستان رزم چمران در جبهه‌های ایران است. صفحه‌های پايانی کتاب، به تصاوير سياه و سفيدی از شهيد دكتر مصطفی چمران اختصاص یافته است.

 

 

مرگ از من فرار می‌کند

جمعی از نویسندگان

انتشارات: روایت فتح

نوبت اول: 1393

قیمت: 12 هزار تومان

 

 

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: