معاون وزیر ارشاد: کرامت اهل قلم در جایگاه واقعی قرار ندارد

1393/4/15 ۱۱:۳۱

معاون وزیر ارشاد: کرامت اهل قلم در جایگاه واقعی قرار ندارد

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کرامت اهل قلم در کشورمان آنچنان که باید نیست و فرصت ارتباط با آنها با مخاطبانشان هم به خوبی فراهم نشده است. سید عباس صالحی در مراسم اختتامیه جشنواره قلم زرین اظهارداشت: قلم نقطه ارتباط انسان ها و تاریخ بشریت است. قلم حافظه تاریخی ملت ها و فرصت ارتباط فرهنگی میان ملل مختلف محسوب می شود.

 

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کرامت اهل قلم در کشورمان آنچنان که باید نیست و فرصت ارتباط با آنها با مخاطبانشان هم به خوبی فراهم نشده است.

سید عباس صالحی در مراسم اختتامیه جشنواره قلم زرین اظهارداشت: قلم نقطه ارتباط انسان ها و تاریخ بشریت است. قلم حافظه تاریخی ملت ها و فرصت ارتباط فرهنگی میان ملل مختلف محسوب می شود.

وی ادامه داد: قلم نقطه اتصال دانشمندان و آسمان و زمین است و عالم ملکوت با استفاده از قلم با زمین ارتباط برقرار کرد.

معاون وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: با این نگاه به قلم است که آخرین معجزه آسمانی کتاب بود و ما این افتخار را داریم که در مکتبمان به قلم قسم یاد شده است و ارزش مداد علما بالاتر از خون شهدا شمرده می شود.

وی تاکید کرد: از ملتی که با قلم مانوس است انتظار می رود برای اهل ادب جایگاهی متعالی تر از آنچه امروز در جامعه ایران وجود دارد در نظرداشته باشد، کرامت اهل قلم نه آنچنان است که باید باشد و نه فرصت ارتباط آنها با مخاطبانشان فراهم شده است.

صالحی گفت: امیدوارم مسوولین از جمله ما کاری کنیم که شان اهل قلم بالا برود.

در ادامه این مراسم محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم ایران گزارشی درباره جایزه قلم زرین ارائه داد و هدف از ایجاد این تشکل را توجه به نویسندگان همراه با انقلاب و پایبند به قانون اساسی و ولایت فقیه عنوان کرد.

در ادامه این مراسم «والایی» دبیر دوازدهمین جشنواره قلم زرین در سخنانی درباره حضورش در این جشنواره انتقادات زیادی از بی توجهی مسوولین کشور به اهل قلم و عدم کمک آنها برای درنظر گرفتن جایزه مالی برای این جشنواره مطرح کرد.

پس از سخنان والایی، غلامعلی حدادعادل» یکی از اعضای هیات موسس انجمن قلم ایران پشت تریبون رفت و گفت: باید برای تکریم و تقدیر نویسندگان تلاش شود اما همه ما و از جمله نویسندگان وظیفه ای نسبت به خدا و حق و حقیقت داریم اگر خدا موهبتی به ما عطا کرده است باید به هدفی بالاتر از این فکر کنیم که چه جایزه ای قرار است به ما داده شود.

وی با اشاره به وقایع اخیر در کشورهای فلسطین، عراق و سوریه گفت: یک کشور در جهان وجود دارد که حرف دل مردم را بیان می کند و یک انقلاب تسلیم استکبار نشده است، ما وظیفه داریم این چراغ را روشن تر کنیم و این پیام را به گوش نسل آینده برسانیم.

حدادعادل ادامه داد: هر کس قدرت و استعدادی در نویسندگی دارد موظف است در این راه تلاش کند.

مدیرعامل بنیاد سعدی خاطرنشان کرد: پس از پایان دوران دفاع مقدس دشمنان متوجه شدند برای مقابله با جمهوری اسلامی باید ریشه اعتقادات را در نسل جوان خشک کنند و از آن زمان تهاجم فرهنگی آغاز شد و در تمام زمینه ها تا کنون جریان دارد اگر رمان هایی که وجود دارد را بخوانید متوجه می شوید که با چه تدبیری اندیشه های موردنظر یک عده به جامعه تزریق می شود در این شرایط چه کسی باید از مظلوم دفاع کند.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: