مقبره‌های یک غار، تاریخ مصر باستان را به چالش می‌کشند

1393/4/7 ۱۲:۰۲

مقبره‌های یک غار، تاریخ مصر باستان را به چالش می‌کشند

کشف چند مقبره در غاری در مصر هزاران تاریخ مصر باستان را به چالش کشید. این مقبره‌ها که قدمتی حدود 5 هزار سال دارند، برخلاف دیگر مقبره‌های مصر که در دل کوه کنده شده‌اند، داخل یک غار ایجاد شده‌اند. به گزارش هریتیج‌کی، تاکنون تمام مقبره‌های کشف شده از تمدن مصر باستان یا با استفاده از قطعات بزرگ سنگ ساخته شده و یا همانند مقبره‌های دره پادشاهان در دل کوه‌ها و صخره‌ها کنده شده‌اند.

کشف چند مقبره در غاری در مصر هزاران تاریخ مصر باستان را به چالش کشید.

این مقبره‌ها که قدمتی حدود 5 هزار سال دارند، برخلاف دیگر مقبره‌های مصر که در دل کوه کنده شده‌اند، داخل یک غار ایجاد شده‌اند.

به گزارش هریتیج‌کی، تاکنون تمام مقبره‌های کشف شده از تمدن مصر باستان یا با استفاده از قطعات بزرگ سنگ ساخته شده و یا همانند مقبره‌های دره پادشاهان در دل کوه‌ها و صخره‌ها کنده شده‌اند.

در این شرایط مقبره‌هایی که روز گذشته (سه‌شنبه) توسط باستان‌شناسان لهستانی کشف شدند داخل یک غار در کوهی در منطقه تاریخی «لکسور» ایجاد شده و تاکنون در این غار دو مقبره کشف شده‌اند که با ادامه کاوش‌ها امکان کشف مقبره‌های بیشتر نیز وجود دارد.

منطقه تاریخی لکسور که شهر تاریخی «تبس»، پایتخت سابق تمدن مصر باستان در آن قرار دارد، یکی از محوطه‌های تاریخی ارزشمند جهان است و علاوه‌بر کشف هزاران اثر تاریخی در آن طی دهه‌های اخیر در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است

باستان‌شناسان هنوز موفق به تعیین این امر که مقبره‌های کشف شده به چه کسانی تعلق دارد، نشده‌اند اما در تعلق آنها به اشرافزادگان سلسه نوزدهم فراعنه مصر هیچ تردیدی وجود ندارد.

باستان‌شناسان همچنین در این مقبره‌های غاری که به دلیل متفاوت بودن با دیگر مقبره‌های غاری می‌توانند تاریخ مصر باستان را دگرگون کنند علاوه بر کشف صدها اثر تاریخی از جمله سلاح، زیورآلات و تابوت‌های سنگی موفق به کشف یک سیستم تهویه در دل دیوارهای غار نیز شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: