کنگره بین المللی سبط النبی(ص) پایان یافت

1393/4/3 ۱۱:۵۰

کنگره بین المللی سبط النبی(ص) پایان یافت

کنگره بین المللی سبط النبی(ص) با قرائت بیانیه ای و تقدیر از برگزیدگان بخش های علمی و ادبی و همچنین رونمایی از آثار کنگره پایان یافت. حجت الاسلام والمسلمین محمد سالار دبیر بین الملل کنگره سبط النبی با قرائت بیانیه پایانی این کنگره گفت: شرکت کنندگان در این کنگره با تاسی به سیره ائمه اطهار بویژه صلح تاریخی امام حسن مجتبی (ع) بر ضرورت تقویت وحدت میان مسلمین و هوشیاری نسبت به فتنه های مذهبی و حوادث جاری در جهان اسلام تاکید می کنند.

 

کنگره بین المللی سبط النبی(ص) با قرائت بیانیه ای و تقدیر از برگزیدگان بخش های علمی و ادبی و همچنین رونمایی از آثار کنگره پایان یافت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سالار دبیر بین الملل کنگره سبط النبی با قرائت بیانیه پایانی این کنگره گفت: شرکت کنندگان در این کنگره با تاسی به سیره ائمه اطهار بویژه صلح تاریخی امام حسن مجتبی (ع) بر ضرورت تقویت وحدت میان مسلمین و هوشیاری نسبت به فتنه های مذهبی و حوادث جاری در جهان اسلام تاکید می کنند.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان درکنگره، با تاکید بر آنچه در منابع شیعه و سنی درباره فضایل سبط النبی امام حسن مجتبی(ع) از زبان پیامبر اکرم(ص) و واقعیت های تاریخی آمده است، سیره فردی، خانوادگی، اجتماعی،سیاسی وتربیتی آن حضرت را بهترین الگو برای تاسی جهانیان می دانند.

همچنین در این بیانیه آمده است: ضمن تاکید بر انحراف جریانهای تکفیری ـ بویژه گروه مسلح داعش ـ از مسیر اسلام ناب، از حامیان مالی، سیاسی و معنوی این جریان ها می خواهند از فتنه گری، فتنه انگیزی و کشتار مسلمانان دست بردارند و اعمال و اقدامات این تروریست ها را طرد و محکوم کنند.

شرکت کنندگان در این کنگره بر ضرورت مقابله قاطبه مسلمانان با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و توطئه های دشمنان اسلام تاکید کرده و از علما، سیاستمداران، نخبگان و ملت های مسلمان خواستند با این توطئه ها مقابله کرده و در برابر فتنه انگیزان و دشمنان وحدت امت اسلامی بایستند.

همچنین شرکت کنندگان در کنگره بین المللی سبط النبی از همه مراکز پژوهشی و تحقیقاتی انتظار دارندکه نسبت به وحدت و همبستگی جهان اسلام اهتمام بیشتری داشته و به سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ، که خداوند آنها را محور وحدت و اخوّت اسلامی قرار داده، تاسی جسته و آموزه های مکتب اهل بیت (ع) را در ایجاد تقریب میان مذاهب و طوایف اسلامی مد نظر قرار دهند.

قرار است مجمع جهانی اهل بیت درسال 1394 کنگره بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع) را برگزار کند و لذا این مجمع از پژوهشگران، فرهیختگان و نهادهای علمی، تحقیقاتی و فرهنگی دعوت کرد تا با مشارکت علمی خود در پربار کردن آن همایش یاری کنند.

در ادامه این مراسم با حضور آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و آیت الله محمدعلی تسخیری و برخی مقامات فرهنگی از برگزیدگان بخش ادبی و علمی جشنواره تجلیل شد و همچنین کتاب های صلح الحسن و ثوره الحسین،عصر الامام المجتبی و مجموعه مقالات این کنگره در چهار جلد رونمایی شد.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: