تهران میزبان نخستین نمایشگاه بین‌المللی نگارخانه‌های جهان

1393/4/3 ۰۹:۴۳

تهران میزبان نخستین نمایشگاه بین‌المللی نگارخانه‌های جهان

مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه آثار هنری هنرمندان جهان افزود: این نمایشگاه با هدف ایجاد فضای تعامل بین هنرمندان ایران و سایر هنرمندان جهان برپا می‌شود. حامد اصغری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بخشی از نمایشگاه جهت معرفی آثار هنرمندان ایرانی آماده شده است كه از اهداف این بخش می‌توان به ایجاد یك مقایسه فرهنگی و تكنیكی در نوع آثار خلق شده توسط هنرمندان ایرانی و سایر هنرمندان جهان و همچنین امكان برقراری ارتباط مستقیم بین هنرمندان ایرانی و گالری‌های خارجی بدون حضور واسطه‌های هنری اشاره كرد.

 

مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه آثار هنری هنرمندان جهان افزود: این نمایشگاه با هدف ایجاد فضای تعامل بین هنرمندان ایران و سایر هنرمندان جهان برپا می‌شود. حامد اصغری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بخشی از نمایشگاه جهت معرفی آثار هنرمندان ایرانی آماده شده است كه از اهداف این بخش می‌توان به ایجاد یك مقایسه فرهنگی و تكنیكی در نوع آثار خلق شده توسط هنرمندان ایرانی و سایر هنرمندان جهان و همچنین امكان برقراری ارتباط مستقیم بین هنرمندان ایرانی و گالری‌های خارجی بدون حضور واسطه‌های هنری اشاره كرد. وی گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای نمایشگاه گالری‌های جهان در ایران از حدود اردیبهشت ماه 1392 آغاز شده كه در بخش بین‌المللی 20 كشور جهان نظیر اسپانیا، تركیه، سوییس و پرو در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی نظیر نقاشی، مجسمه‌سازی، تصویر‌گری و عكاسی آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت. وی بیان داشت: آثار خارجی 290 اثر توسط 25 گالری و آثار داخلی شامل 600 اثر عرضه می‌شود.

اصغری با اشاره به وجود آثار فاخر چند هنرمند جهان در این نمایشگاه افزود: آثار هنرمندان نظیر تابلوی پابلو پیكاسو، و 2 مجسمه از سالوادور دالی و خوان میرو و 5 اثر هنرمند ژاپنی یوكوما برای نخستین‌بار است كه عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: آثار هنرمندان خارجی در قالب یك نمایشگاه بین‌المللی در ایران در معرض نمایش و فروش گذاشته می‌شود و از این نظر نیز دارای اهمیت است. اصغری افزود: بخشی از عواید حاصل از نمایشگاه جهت حمایت از بیماران مبتلا به بیماری‌های نادر پیش‌بینی شده است و با نظر حامی معنوی نمایشگاه، بنیاد بیماری‌های نادر ایران جهت ارتقا در كیفیت زندگی این بیماران صرف خواهد شد.

روزنامه اعتماد

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: