کتاب 100 فرمانروا و سردار ایران

1395/3/23 ۱۲:۴۴

کتاب 100 فرمانروا و سردار ایران

کتاب 100 فرمانروا و سردار ایران به معرفی پادشاهان و سردارانی می­پردازد که از دوره ی مادها (بیش از 2600 سال پیش) تا پایان دوره ی قاجار(1305 ش) بر سرزمین ایران فرمان راندند. این فرمانروایان و سرداران به ترتیب دوره ی فعالیت خود را در مقاله های یک یا دو صفحه ای و شمار اندکی از ایشان در بیش از دو صفحه معرفی شده اند.



 

 

مریم نوری: کتاب 100 فرمانروا و سردار ایران به معرفی پادشاهان و سردارانی می­پردازد که از دوره ی مادها (بیش از 2600 سال پیش) تا پایان دوره ی قاجار(1305 ش) بر سرزمین ایران فرمان راندند. این فرمانروایان و سرداران به ترتیب دوره ی فعالیت خود را در مقاله های یک یا دو صفحه ای و شمار اندکی از ایشان در بیش از دو صفحه معرفی شده اند. بنابراین خوانندگان می توانند صفحه ی یک فرمانروا یا سردار را بخوانند یا با خواندن پیوسته ی کتاب با فراز و فرود، فرمانروایی در ایران آشنا شوند.

فرمانروایان ایران چه پیش از اسلام و چه پس از اسلام، چه آن هایی که ایرانی بودند و چه بیگانگانی که بر این سرزمین فرمان راندند، معرفی شده اند. در معرفی فرمانروایان و سرداران ایران هم به کامیابی ها و هم به نا کامی های آنان توجه شده و از درشت نمایی یا سیه نمایی پرهیز شده است.

برای نگارش مقاله ها به منابع اصلی و کهن، چه یونانی و چه عربی، و پژوهش های امروزی مراجعه شده و جمله هایی از منابع کهن آورده شده است. برای آشنایی بیشتر خوانندگان و برای چشم نوازی کتاب تصویر برخی از یادگارهای تمدنی و فرهنگی ایران افزوده شده است. گاهشمار تاریخ ایران از آغاز تمدن تا آغاز دوران نوین پیوست شده است و نمایه ی کتاب، جست و جوی خوانندگان در مطالب را آسان می کند.

از همین مجموعه

101 پرسش و پاسخ درباره ی جهانگردان و جغرافی دانان بزرگ

101 پرسش و پاسخ درباره ی تاریخ نگاران و باستان شناسان بزرگ

101 پرسش و پاسخ درباره ی ریاضی دانان و اخترشناسان بزرگ

کتاب 100 فرمانروا و سردار ایران به نگارش حسن سالاری؛ ویراستارعلمی یونس کرامتی، ویراستار زبانی پژمان واسعی، انتشارات محراب قلم،کتاب­های مهتاب،1394، 236 ص. ؛ 22×28 س م.، شمارگان 3300 نسخه، نوبت چاپ اول 1394، با قیمت 32000 تومان روانه بازار گردید.

منبع: مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: