یونسکو بخشی از جاده ابریشم را ثبت جهانی کرد

1393/4/1 ۱۲:۰۹

یونسکو بخشی از جاده ابریشم را ثبت جهانی کرد

بخشی از جاده ابریشم در 3 کشور و یک کارخانه تولید ابریشم در ژاپن جهانی شدند. در جریان سی‌وهشتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو، بخشی از جاده ابریشم در چین، قزاقستان و قرقیزستان و یک کارخانه تولید ابریشم در ژاپن در فهرست میراث جهانی این سازمان به ثبت رسیدند.

 

 

بخشی از جاده ابریشم در 3 کشور و یک کارخانه تولید ابریشم در ژاپن جهانی شدند.

در جریان سی‌وهشتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو، بخشی از جاده ابریشم در چین، قزاقستان و قرقیزستان و یک کارخانه تولید ابریشم در ژاپن در فهرست میراث جهانی این سازمان به ثبت رسیدند.

به گزارش یومیوری، در این بخش از جاده ابریشم که حدود 5 هزار کیلومتر طول داشته و از آن به عنوان کوریدور تاریخی «تیان نشان» نام برده می‌شود، 33 محوطه تاریخی نیز قرار دارند. جاده ابریشم در هزاران سال قبل در مسیر خود به اروپا از ده‌ها کشور دیگر و محوطه‌های تاریخی ارزشمند عبور می‌کرده که از آن جمله می‌توان به «مقبره ارتش سازمان خاموش» اشاره کرد.

کارخانه ابریشم‌سازی «تومیاکو» نیز که هجدهمین میراث جهانی ژاپن محسوب می‌شود، در سال 1872 در شهر کیودو راه‌اندازی شد و طی بیش از یک دهه نقش بسزایی در صنعتی‌شدن ژاپن و ایجاد اشغال در این کشور داشته است.

روز گذشته نیز در جریان اجلاس امسال کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو شهر تاریخی جده در عربستان به همراه قلعه تاریخی اربیل در عراق ثبت جهانی شدند.

تا قبل از اجلاس امسال که برای اولین‌بار در قطر برگزار می‌شود، 981 محوطه تاریخی، طبیعی و تلفیقی یا همان تاریخی-طبیعی در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

سی‌وهشتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو که در «مرکز ملی همایش‌های قطر» در شهر «دوحه»، پایتخت این کشور به منظور بررسی 40 پرونده‌ ثبت میراث جهانی در حال برگزاری است تا 25 ژوئن (پنجم تیر) ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: