هوشنگ مرادی کرمانی: امیدوارم جایزه فرشته به سرنوشت دیگر جوایز خصوصی دچار نشود

1395/3/3 ۰۹:۰۵

هوشنگ مرادی کرمانی: امیدوارم جایزه فرشته به سرنوشت دیگر جوایز خصوصی دچار نشود

مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه فرشته که با هدف ترویج داستان‌نویسی و فرهنگ کتاب خوانی و عکاسی، برگزار می‌شود و این بار در کنار اهدای جوایز برگزیدگان، به بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی اختصاص داشت، عصر پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه در شهرکتاب فرشته برگزار شد.



معرفی برگزیدگان جایزه فرشته
 

مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه فرشته که با هدف ترویج داستان‌نویسی و فرهنگ کتاب خوانی و عکاسی، برگزار می‌شود و این بار در کنار اهدای جوایز برگزیدگان، به بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی اختصاص داشت، عصر پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه در شهرکتاب فرشته برگزار شد. مسعود فروتن که اجرای این مراسم را برعهده داشت، در ابتدای این برنامه گفت: پس از برگزاری موفق دوره اول، مقدمات کار برای شروع دوره دوم با اضافه شدن بخش عکس به جایزه فرشته در تیرماه 1394 آغاز شد. وی در بخش دیگری، درباره علت انتخاب موضوع «محله کودکی» برای دومین دوره جایزه فرشته گفت: با نظر شورای سیاستگذاری «محله کودکی» به‌عنوان موضوع دوره دوم جایزه فرشته انتخاب شد چون با موضوع دوره اول که «دهه شصت» بود مرتبط بود و همخوانی داشت.
برگزیدگان بخش عکس
سپس عزیز ساعتی و نادر داودی برای اهدای جوایز نفرات دهم تا ششم، امیر اثباتی و حبیب رضایی برای اهدای جوایز نفرات پنجم تا سوم و میترا محاسنی برای اهدای جوایز نفرات اول و دوم بخش عکس به روی سن آمدند که اسامی برندگان بدین شرح است: (به ترتیب نفرات اول تا دهم) محمد عمارلو، سلین اسداللهی، محمدعلی میرزایی، حسین الماسی، فاطمه شریفی فرزانه، سیده نیلوفر محمودیان، مرتضی امین الرعایایی، امیر عنایتی، عطا رنجبر زیدان لو و بهار شقایق. فروتن در ادامه این مراسم با ابراز خوشحالی از اینکه مدت هاست مراسم‌ بزرگداشت پیش از درگذشت اشخاص و چهره‌های ماندگار صورت می‌گیرد توضیح داد: جامعه ما باید در برابر کسانی که حقی دارند، مسئول و متعهد باشد تا افراد متوجه خودشان، جامعه و هنرمندان اطرافشان باشند. کارولین کراسکری، شرق‌شناس و محقق دانشگاه یو سی ال ای امریکا و مترجم نخستین سخنران مراسم بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی بود. وی گفت: از سه سال پیش از طریق دوستی در فرهنگستان با هوشنگ مرادی کرمانی آشنا شدم و از همان جا بود که به او پیشنهاد دادم یکی از کتاب هایشان  «خمره» را به انگلیسی ترجمه کنم. کیومرث پوراحمد کارگردان مجموعه قصه‌های مجید سخنران بعدی این مراسم بزرگداشت بود و با اشاره به بزرگداشتی که 10 سال پیش برای هوشنگ مرادی کرمانی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان برگزار شد عنوان کرد: در آن مراسم که به همت مرحوم زاون قوکاسیان تدارک دیده شده بود، ما کتابی با همکاری هم درباره مرادی کرمانی رونمایی کردیم. برایم بسیار جالب بود که زاون قوکاسیان در بخشی از این کتاب نوشته است: «بعد از گفت‌و‌گو با مرادی کرمانی در میان آن همه صمیمیت و مهربانی دانستم اگر روزی نباشم در میان آثار مرادی کرمانی که از همه ایرانیان نشانی دارد همچنان زنده خواهم بود.» پوراحمد سپس به همراه سیدمحمد بهشتی و حسن فتحی لوح تقدیر از این نویسنده را به او اهدا کردند. مرادی کرمانی ضمن تشکر از برگزارکنندگان جایزه فرشته گفت: امیدوارم این جایزه به سرنوشت دیگر جوایز خصوصی دچار نشود و با همت دوستان برگزارکننده ادامه پیدا کند.
برگزیدگان بخش
داستان نویسی

فروتن با اعلام اینکه کتاب دور نخست جایزه فرشته در مرحله چاپ قرار دارد از فرهاد توحیدی، ابراهیم حقیقی و سیامک گلشیری دعوت کرد تا برای اعلام برندگان نفر دهم تا ششم بخش داستان‌نویسی به جایگاه بیایند. مهسا محبعلی، محمد چرمشیر و پوریا عالمی برای اعلام برندگان نفر پنجم تا سوم و مصطفی مستور و احمد پوری برای اعلام برندگان نفر دوم و اول به جایگاه آمدند. سروش طلایی، مریم زراعت کار، پگاه ارشد، الهه زینلی، حمیدرضا حافظی، نیلوفر انسان، نادیا کمالی، لیلا باقری، ندا نوبخت و  بیتا ترابی(به ترتیب از نفر دهم تا اول) برندگان بخش داستان بودند.

منبع: ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: