رونمایی از كتاب علاءالدوله سمنانی و بزرگداشت دكتر عبدالرفیع حقیقت در نمایشگاه كتاب

1395/2/26 ۱۰:۰۱

رونمایی از كتاب علاءالدوله سمنانی و بزرگداشت دكتر عبدالرفیع حقیقت در نمایشگاه كتاب

مراسم روز سمنان و رونمایی از كتاب علاءالدوله سمنانی یكی از مفاخر بزرگ ایران در نمایشگاه بین‌المللی كتاب برگزار شد. مراسم روز سمنان و رونمایی از كتاب علاءالدوله سمنانی یكی از مفاخر بزرگ ایران در نمایشگاه بین‌المللی كتاب برگزار شد.

 

 

 

مراسم روز سمنان و رونمایی از كتاب علاءالدوله سمنانی یكی از مفاخر بزرگ ایران در نمایشگاه بین‌المللی كتاب برگزار شد.

 

روز جمعه بیست و چهارم اردیبهشت كه روز استان سمنان در بیست و نهمین سال نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نام گرفته بود، به مناسبت رونمایی از دیوان كامل اشعار فارسی و عربی شیخ علاءالدوله سمنانی عارف بزرگ قرن هفتم و هشتم هجری، از خدمات و زحمات فرهنگی و تاریخی استاد عبدالرفیع حقیقت سمنانی نیز تقدیر شد.

گفتنی است كه دیوان اشعار شیخ علاءالدوله سمنانی، بعد از ششصد سال از روی نسخه منحصر به فرد آن كه در موزه پاریس ضبط است، توسط دكتر عبدالرفیع حقیقت (رفیع) شاعر و مورخ پژوهشگر چاپ و منتشر شده است.

این مراسم با حضور دكتر مصطفی كواكبیان نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان سمنان و كلیه اعضای جمعیت سمنانیان و انجمن كومشیان مقیم تهران و فرهنگ‌دوستان علاقه‌مند انجام گرفت.

دكتر مصطفی كواكبیان و سایر استادان و مدیران و فرهنگدوستان حاضر در مراسم، از 121 مجلد كتاب تألیف شدة دكتر حقیقت در مدت 60 سال، كه 21 مجلد آن مربوط به استان سمنان است در سرای انجمن قلم (شهر آفتاب) تهران تجلیل فرهنگی به عمل آوردند. با تقدیم لوح افتخار و سپاس به این مؤلف و پژوهشگر پركار، مراسم پایان یافت.

 

دكتر عبدالرفیع حقیقت سمنانی (رفیع) پس از مراسم، نامه خود خطاب به رئیس جمهور را در اختیار روزنامه اطلاعات قرار داد.

 

حضور محترم جناب دكتر حسن روحانی

ریاست جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و ارادت چهل ساله به استحضار عالی می‌رساند همان‌طور كه در جراید منتشر شده است، دیوان كامل اشعار فارسی و عربی شیخ علاءالدوله سمنانی عارف و شاعر بزرگ قرن هفتم و هشتم هجری را كه نسخة منحصر به‌فرد آن در كتابخانه موزه پاریس ضبط است، برای نخستین بار خطاطی و چاپ و منتشر كردم. و به همین مناسبت مراسمی در شهر كتاب آفتاب در روز جمعه بیست و چهارم اردیبهشت كه به نام روز استان سمنان نام گرفته بود برگزار گردید. متأسفانه آرامگاه این عارف بزرگ جهانی كه مردم كشمیر و فرهنگ‌دوستان ستایشگر شبانه‌روزی او هستند، به‌صورت خرابه‌ای جلوه‌گر است. اكنون با توجه به علاقه ویژه‌ای كه حضرتعالی به استان سمنان دارید و زادگاه شما با آرامگاه شیخ در صوفی‌آباد بیابانك 6 كیلومتر فاصله دارد، خواهشمند است دستور احداث ساختمان مجللی را برای این عارف جهانی صادر فرمایید.

با تشكر، عبدالرفیع حقیقت(رفیع)، مدیر جمعیت سمنانیان مقیم مركز و انجمن كومشیان مقیم تهران و عضو هیأت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان

 

متن لوح سپاس اهدایی به دكتر عبدالرفیع حقیقت به شرح زیر است:

 

محقق و پژوهشگر ارجمند جناب آقای دكتر عبدالرفیع حقیقت

حضور محترم هیأت امناء انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان

سلام علیكم

در طول تاریخ پر از فراز و نشیب فرهنگ و تمدن ایران اسلامی علما و فضلای مسلمان در حفظ و نگاهبانی خردورزی و فرزانگی نقشی ماندگار و آثاری پایدار بر جا نهاده‌اند. فرا رسیدن بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران فرصت مغتنمی است تا از آن استاد فرزانه كه عمری را در راه نشر و ترویج علوم و فرهنگ ایران و اسلام سپری نموده‌اید تقدیر و تشكر نماییم.

سلامتی و توفیق روزافزون شما را در تداوم بهره‌گیری اهالی فرهنگ و اندیشه از چشمه جوشان آن استاد فرزانه از درگاه الهی مسئلت می‌نماید.

محمدرضا سوقندی

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

 

منبع: اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: