بازچاپ سه کتاب احمد محمود پس از نیم قرن

1393/3/17 ۲۳:۵۱

  بازچاپ سه کتاب احمد محمود پس از نیم قرن

«مول»، «دریا هنوز آرام است» و « بیهودگی» نوشته احمد محمود پس از 50 سال در قالب یک کتاب از سوی انتشارات معین منتشر می‌‌شود.

«مول»، «دریا هنوز آرام است» و « بیهودگی» نوشته احمد محمود پس از 50 سال در قالب یک کتاب از سوی انتشارات معین منتشر می‌‌شود.
صالح رامسری،‌ مدیرمسوول انتشارات معین در این باره  گفت: عنوان این مجموعه «سه کتاب» است و محمود حدود 50 سال قبل و پیش از آن‌که نویسنده‌ نامداری شود، آن‌ها را با هزینه شخصی‌اش در اهواز منتشر کرده بود.  

به گزارش دبا به نقل از خبرگزاری کتاب  رامسری همچنین گفت : قرار است انتشارات معین همراه این اثر چاپ چهارم «قصه آ‌شنا»، یکی از رمان‌های محمود را که از سوی نشر نگاه منتشر شده بود، روانه بازار نشر کند. خانواده‌ محمود از آنجا که انتشارات معین انتشار بازچاپ همه آثار این نویسنده را به عهده گرفته، کتاب «قصه آشنا» را هم برای چاپ چهارم به ما سپرد.

«چرا پس از 50 سال، سه کتاب از یک نویسنده بازچاپ می‌شوند؟ »رامسری در پاسخ به این پرسش گفت: این آثار بخشی از کارنامه ادبی محمود را تشکیل می‌دهند و بسیاری از دانشجویان رشته ادبیات، برای تکمیل پایانامه خود به انتشارات معین رجوع می‌کنند و از این سه کتاب می‌پرسند و ما هم تصمیم گرفتیم این آثار را پس از نیم‌ قرن چاپ دومی کنیم.

به گفته رامسری قرار است «سه کتاب» با شمارگان دو هزار نسخه منتشر شود و پس از انتشار بهای آن مشخص می‌شود.

احمد اعطا، با نام ادبی احمد محمود، متولد ۱۳۱۰ اهواز و از داستان‌نويسان معاصر ايرانی است. محمود را جزو پیروان مکتب رئالیسم اجتماعی محسوب مي‌كنند. «همسايه‌ها» رماني از او كه پيش از انقلاب نوشته شده، از آثار برجسته ادبیات داستاني معاصر ایران است.

محمود جمعه، ۱۲ مهر سال ۱۳۸۱، بر اثر بيماري ريوي، در بيمارستان مهراد تهران درگذشت و در امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

همسايه‌ها (۱۳۵۳)، داستان یک شهر (۱۳۶۰)، زمین سوخته (۱۳۶۱)، مدار صفر درجه (۱۳۷۲)، آدم زنده (۱۳۷۶) و درخت انجیر معابد (۱۳۷۹) از رمان‌هاي منتشر شده او به شمار می‌آیند.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: