1393/3/13 ۱۲:۲۰
چهارمالك خانه تاريخي در تهران و خراسان رضوي درخواست كرده اند اين بناهاي تاريخي از فهرست ميراث ملي خارج شود. دادخواست آنها در دادگاه بدوي ديوان عدالت اداري پذيرفته شده ولي راي قابل تجديدنظر است.
چهارمالك خانه تاريخي در تهران و خراسان رضوي درخواست كرده اند اين بناهاي تاريخي از فهرست ميراث ملي خارج شود. دادخواست آنها در دادگاه بدوي ديوان عدالت اداري پذيرفته شده ولي راي قابل تجديدنظر است. مالك يك خانه تاريخي در استان خراسان رضوي، مالكان مدرسه صدر و خانه حسام لشگر در محدوده بازار تهران و يك خانه ديگر در تهران از ديوان عدالت اداري خواسته اند حكم ثبت املاكشان كه در فهرست ميراث ملي ثبت شده بود، باطل شود به همين علت دادگاهي براي اين منظور تشكيل شده و دادگاه بدوي درخواست آنها را قبول كرده است. امروز 12 خرداد ماه اين حكم به اداره كل حقوقي سازمان ميراث فرهنگي ابلاغ مي شود. اميد غنمي، مديركل حقوقي سازمان ميراث فرهنگي با تاييد اين مطلب به خبرنگار مهر گفت: 20 روز مهلت قانوني براي اعتراض به حكم بدوي داريم و بايد اين حكم را به اداره كل ميراث فرهنگي استان تهران ارجاع دهيم تا براي دفاع از اين پرونده هاي ميراثي اقدام كنند. وي با بيان اينكه راي دادگاه بدوي قابل تجديد نظر است ادامه داد: اين ابلاغ بايد به اداره كل حقوقي ميراث فرهنگي استان ها داده مي شد ولي زماني كه حكم صادر مي شود ديوان عدالت اداري آن را به سازمان ميراث فرهنگي مركز مي فرستد. خانه تاريخي حسام لشگر در خيابان خيام، كوچه كربلايي، كوچه حسام لشگر قرار دارد كه 25 آبان سال 1384 به شماره 13739 و با قدمت قاجاري در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است. پيش از اين در سال 91 خبرگزاري مهر از تخريب تدريجي اين بناي تاريخي خبر داده بود. همچنين مدرسه صدر نيز در حال تخريب است تا به جاي آن يك ساختمان تجاري ساخته شود. اين ساختمان تجاري حريم مسجد امام در بازار را نيز به هم مي ريزد.
مهر
کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید