1393/3/8 ۱۱:۰۰
خشايار ديهيمي معتقد است شرايط مميزي در دولت جديد تغيير نكرده و همان بروكراسي در روند مميزي برپاست.
خشايار ديهيمي معتقد است شرايط مميزي در دولت جديد تغيير نكرده و همان بروكراسي در روند مميزي برپاست. او ميگويد مميزها با شرايط جامعه ناآشنا هستند و انگار از مريخ آمدهاند. او درباره وضعيت مميزي كتاب در دولت جديد گفت: متاسفانه شرايط مميزي در دولت جديد تغيير نكرده است. تا چندي پيش گمان ما بر اين بود كه تغييراتي حداقل در جهت قانونمند شدن و عقلاني شدن مميزي اتفاق بيفتد اما با توجه به كتابهايي كه به ارشاد ميفرستيم و نتيجه آنها را ميبينيم، در بر همان پاشنه ميچرخد و هنوز مميزاني هستند كه مطلقا به محتواي كتاب كاري ندارند و فقط با كلمات و جملات به صورت دستورالعملي برخورد ميكنند و جان آدم را به لب ميرسانند. مثلا ميگويند واژه «خوشگل» بايد حذف شود، حتي از عبارت «كمد خوشگل»! مشخص نيست چه مميزهايي اين كتابها را ميخوانند كه به چنين نتيجههايي ميرسند. ديهيمي به خبرنگار ايسنا گفته است: با تغيير دولت فكر كرديم شرايط بهتر ميشود. ما نخواستيم آنها معجزه كنند يا مميزي را بردارند اما همين كه مميزي عقلاني شود براي ما كافي است. بايد كتاب را بخوانند و ببينند در نهايت اين كتاب اشاعهگر بياخلاقي است يا نه؛ نه اينكه فقط براساس واژهها تصميم بگيرند.
کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید